Per poder treballar amb ordre i claredat amb un equip de persones no hi ha millor eina que l'Slack. En aquest vídeo d'una hora t'expliquem les principals eines i avantatges.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
Definició
Col·laborar, coordinar-se i treballar activament amb persones i equips de serveis, departaments, entitats o institucions diverses --sense que existeixi necessàriament relació jeràrquica-- per tal de definir línies d’actuació, desenvolupar projectes, etc., amb els quals donar resposta integral a les necessitats de la ciutadania dotant l’actuació pública de més eficiència, més eficàcia i millor qualitat de servei.
La competencia implica ...
Estructures organitzatives i la seva incidència en el funcionament transversal.
Gestió de la transversalitat: nivells i agents implicats.
La cadena de valor públic en la prestació de serveis.
Gestió de la xarxa de relacions.
Disseny, gestió i avaluació de projectes interdepartamentals.
Organització i definició de processos transversals a les organitzacions públiques.
Nivells
• Facilita informació i coneixement d’acord amb les necessitats del projecte transversal.
• Fa el seguiment de projectes, obres, expedients, més enllà dels límits de la seva unitat o equip.
• Coneix la missió, ubicació, etc., dels principals serveis i equips de l’ajuntament.
• Coneix bones pràctiques d’organitzacions públiques i privades del seu àmbit d’actuació. Està al corrent d’experiències i innovacions.
• Utilitza xarxes internes i externes de professionals per millorar el servei que es presta.
• Anteposa l’interès de l’ajuntament a l’assoliment dels seus objectius i la pròpia unitat organitzativa.
• Coneix en profunditat els productes i serveis que es presten a la ciutadania des de l’ajuntament.
• Coneix la finalitat i els projectes de les entitats i associacions del territori.
• Defineix els trets bàsics del projecte: finalitat, equips de treball, marc funcional i de responsabilitats, de comunicació amb l’organització, etc.
• Manté una xarxa de contactes professionals interns i externs, amb múltiples relacions amb institucions i entitats.
• Té capacitat per arribar a acords amb altres directius.
• Valora adequadament l’impacte que la implantació del treball transversal té en el conjunt d’àrees/serveis (centrals i finalistes) de l’ajuntament.
• Genera col·laboracions i aliances per vèncer les resistències de possibles serveis o equips.
Per fer crítiques per a la millora, hem de tenir en compte algunes qüestions que aquest recurs planteja de forma clara en menys de 2'.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Les preguntes són claus per tal de fer un bon acompanyament en els equips de treball. En 2 minuts tens alguns aspectes clau a tenir en compte.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Informar de canvis requereix d'una sèrie de passes que faciliten la comprensió i distribució d'allò que s'ha volgut comunicar. En 2' el vídeo et dóna instruccions de com fer-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
En 2' et donem alguns trucs per poder captar l'atenció dels teus oients en una presentació oral.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Com reps una crítica? En 2' el vídeo et dona pistes per aprofitar-les i fer un creixement professional i personal.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
Oriol Montanyà, doctor en economia i empresa, obre aquest nou cicle de converses directives parlant sobre el rol i les competències del personal directiu a l'administració pública.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024
Com dirigir grups diferents cap a un objectiu comú? Què és més important l'empatia o l'autoritat?
En aquesta interessantíssima conferència, el director de programes com "Operación Triunfo" o "Tu cara me suena" ens il·lustra com liderar projectes amb grans equips implicats.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024
Alicia Asín, cofundadora i CEO de Libelium, líder mundial de la internet de les coses i de les ciutats intel·ligents, ens explica l'impacte de la intel·ligència artificial al servei de la ciutadania.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024
Saber dir "no" no és senzill però sí és necessari. En 2' et suggerim algunes idees per a aconseguir-ho.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
La motivació és un procés voluntari que implica dur a terme una tasca o assolir un objectiu. És una activació d’energia que depèn de la pròpia persona però també de l’entorn que l’envolta. Per tant, hi intervenen factors interns i factors externs.
Les persones que lideren persones i tenen equips sota la seva responsabilitat, necessiten entendre com funcionem les persones i conèixer quines son les fonts de motivació individual. Cal acceptar que tots som diferents i que no a tots ens motiva el mateix, i que el que ens motiva avui probablement no sigui el que ens motivarà demà.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
La videopíndola ofereix diverses idees per poder activar un equip de treball.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
Ens acompanyen Àlex Álvarez Mena, gerent de l’Ajuntament del Masnou, i Miquel Rodríguez, gerent de l’Ajuntament de Sitges, per reflexionar sobre el rol de la principal figura executiva de l’estructura administrativa d’un ajuntament.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2024
El rector de la Universitat de Salamanca i expert en Dret Administratiu, Ricardo Rivero, ens explica com el treball en xarxa també afecta a les institucions. Com poden i han de col·laborar per fer front a reptes comuns dins un món cada cop més global.
Col·lecció "Converses Directives" de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
El treball en equip és més important que mai. En un entorn cada cop més globalitzat i complex, les organitzacions han de ser capaces d’adaptar-se ràpidament als canvis i afrontar nous desafiaments. Hem de superar les eines de l’organització del treball, molt enfocades al concepte “mecanicista” de l’organització, i centrar-nos en aquelles pràctiques i actituds del que ha de ser una organització com a sistema.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
Tens un equip nou on la gent no es coneix?Has de dinamitzar reunió d’equip i ningú hi participa?
En 2' et donem algunes idees per aconseguir dinamitzar aquestes situacions.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
· Conèixer les característiques que defineixen els entorns de treball en remot.
· Aprendre a identificar avantatges i inconvenients d'aquest nou context i el seu impacte en els equips de treball.
· Conèixer i aplicar adequadament les claus bàsiques per gestionar equips que treballen en remot.
· Conèixer les eines existents per treballar amb els equips de manera remota.
Conèixer i aplicar els elements clau que intervenen en la direcció i gestió d'un projecte innovador, en un context complex, i en què hi intervenen diferents institucions i/o territoris.
1. Informar al personal polític i càrrecs electes i mitjos sobre les implicacions i obligacions de la Llei d'Igualtat de tracte i no discriminació pels ens locals.
2. Sensibilitzar sobre la importància de treballar per la igualtat de tracte i la no discriminació en la promoció de la convivència i per una gestió positiva de la
diversitat.
3. Orientar sobre el disseny de polítiques en aquesta direcció
. Impulsar la millora dels serveis de mediació ciutadana
. Reflexionar entorn els reptes del món local en relació a les polítiques de mediació ciutadana sobre la base de dades comparades dels serveis de mediació.
Proporcionar coneixements amb perspectiva de gènere bàsics a electes locals.
Afavorir la transversalització de gènere en l'acció municipal.
Acompanyar al lideratge de les dones electes a través de la capacitació especialitzada en polítiques gènere
Facilitar eines per al lideratge de les polítiques d'igualtat.
Augmentar la capacitat d'incidència de les tècniques d'igualtat als ajuntaments.
Crear xarxa entre les tècniques d'igualtat.