· Dotar d'eines metodològiques els assistents per tal d'ampliar públics culturals i arribar a tots els sectors de la població del municipi.
· Determinar què funciona i què no a l'hora d'atraure nous públics als esdeveniments culturals.
· Establir les aportacions més rellevants a l'hora d'ampliar públics, tot fomentant la inclusió i la cohesió social i implicant la població en l'oferta cultural.
· Abordar noves experiències en l'àmbit de l'ampliació de públics i la participació, amb exemples de bones pràctiques municipals.
· Analitzar la importància de les xarxes socials en l'ampliació de públics, remarcant quines xarxes són les més idònies per a cada objectiu.
· Sectoritzar els públics amb una estratègia clara per a cada àmbit d'edat, tenint en compte a més els condicionaments socials i econòmics de cada sector.
· Mostrar la relació estreta entre la propietat intel·lectual i les polítiques culturals.
· Detallar els àmbits d'afectació de la propietat intel·lectual en l'acció cultural municipal.
· Desglossar les lleis principals que afecten la propietat intel·lectual.
· Determinar els principals punts a tenir en compte per part dels tècnics de cultura.
· Precisar quins dominis estan subjectes a la llei.
Concepte i rol del públic.
Orígens i factors que determinen el concepte de públic i els en les seves diverses tipologies.
Segmentació del públics.
Identificació de segments i variables objectives i subjectives que els determinen.
LA DEFINICIÓ DE LA PROPOSTA DE VALOR DIRIGIDA ALS PÚBLICS
Concepte de proposta de valor.
Què és la proposta de valor, com es formula (model CANVAS i mapa de valor) i com es connecta amb els públics objectiu.
L'anàlisi de necessitats.
Delimitar i cercar els públics a partir de la identificació de les seves necessitats i la realitat del seu entorn local.
LA FORMACIÓ I DESENVOLUPAMENT DE PÚBLICS ACTIUS
Desenvolupament i ampliació de públics actius
Finalitats i estratègies generals en la gestió dels públics actius; gestió d'interessos, hàbits, capital cultural i implicació.
Comunicació i propostes metodològiques del màrqueting
Màrqueting transaccional (diversitat de canals de comunicació tradicional i massiva), màrqueting relacional (comunicació personalitzada i reducció de la distancia entre oferta i destinatari), màrqueting col·laboratiu (consumidors actius, influencers, mediadors i ambaixadors).
Innovació en comunicació
Captació del talent local en processos col·laboratius de comunicació basats en models de governança participativa i racionalització de la despesa comunicativa.
EL CONEIXEMENT I ATRACCIÓ DE PÚBLICS NO ACTIUS
Identificació i creació d'interessos i hàbits culturals
Lògiques i factors que expliquen la diversitat i formació d'interessos i hàbits culturals. Incorporació de públics amb demanda latent i creació d'interès en persones sense interessos culturals. Entorns de creació d'interessos (escoles, famílies, etc.).
Públics com a comunitat de valor
Els públics com a grups amb interessos i necessitats compartides, autogestionats i atrets per factors de pertinença.
BONES PRÀCTIQUES I INSTRUMENTS EN MATÈRIA DE DESENVOLUPAMENT I GESTIÓ DE PÚBLICS
Teknecultura
Saber fer, serveis i metodologies per convertir dades en coneixement útil en matèria de gestió, desenvolupament i creació de públics.
Nicolàs Barbieri
Identificació de necessitats culturals pel disseny de respostes des de les polítiques culturals públiques.
Joan Morros . Teatro Kursaal de Manresa
La implicació del voluntariat en la gestió directa de la política escènica local.
A Tempo ¿ Arts i formació
La formació d'una ciutadania crítica i amb participació activa en la vida cultural del territori.
Conarte . Internacional
Creació d'interessos culturals a l'escola a través de la promoció de primeres experiències de qualitat.
· Tutories:
· 10 minuts per alumnes a demanda; l'alumne ha de concertar hora amb la tutora per aclarir dubtes sobre el treball d'elaboració d'un esborrany de proposta de valor.
· 1h. 30 minuts en sessió grupal amb tots els assistents al curs, per compartir impressions i aprofitar els aprenentatges i solucions trobades en el desenvolupament del treball realitzat pels companys i companyes.
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director centre cívic | Gestió cultural local |
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director equipament cultural | Gestió cultural local |
Tècnic auxiliar | Serveis d'acció ciutadana | Animador sociocultural | Gestió cultural local |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic cultura | Gestió cultural local |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic museu | Gestió cultural local |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic patrimoni cultural | Gestió cultural local |