Acció formativa del BAF
Ampliant els públics culturals. Noves aportacions i perspectives
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Cultura
Requisits:
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
15.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   11.50 h
| Treball en línia   3.50 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Dotar d'eines metodològiques els assistents per tal d'ampliar públics culturals i arribar a tots els sectors de la població del municipi.
· Determinar què funciona i què no a l'hora d'atraure nous públics als esdeveniments culturals.
· Establir les aportacions més rellevants a l'hora d'ampliar públics, tot fomentant la inclusió i la cohesió social i implicant la població en l'oferta cultural.
· Abordar noves experiències en l'àmbit de l'ampliació de públics i la participació, amb exemples de bones pràctiques municipals.
· Analitzar la importància de les xarxes socials en l'ampliació de públics, remarcant quines xarxes són les més idònies per a cada objectiu.
· Sectoritzar els públics amb una estratègia clara per a cada àmbit d'edat, tenint en compte a més els condicionaments socials i econòmics de cada sector.
· Mostrar la relació estreta entre la propietat intel·lectual i les polítiques culturals.
· Detallar els àmbits d'afectació de la propietat intel·lectual en l'acció cultural municipal.
· Desglossar les lleis principals que afecten la propietat intel·lectual.
· Determinar els principals punts a tenir en compte per part dels tècnics de cultura.
· Precisar quins dominis estan subjectes a la llei.

Continguts
EL CONCEPTE DE PÚBLIC CULTURAL
Concepte i rol del públic.
Orígens i factors que determinen el concepte de públic i els en les seves diverses tipologies.
Segmentació del públics.
Identificació de segments i variables objectives i subjectives que els determinen.

LA DEFINICIÓ DE LA PROPOSTA DE VALOR DIRIGIDA ALS PÚBLICS
Concepte de proposta de valor.
Què és la proposta de valor, com es formula (model CANVAS i mapa de valor) i com es connecta amb els públics objectiu.
L'anàlisi de necessitats.
Delimitar i cercar els públics a partir de la identificació de les seves necessitats i la realitat del seu entorn local.

LA FORMACIÓ I DESENVOLUPAMENT DE PÚBLICS ACTIUS
Desenvolupament i ampliació de públics actius
Finalitats i estratègies generals en la gestió dels públics actius; gestió d'interessos, hàbits, capital cultural i implicació.
Comunicació i propostes metodològiques del màrqueting
Màrqueting transaccional (diversitat de canals de comunicació tradicional i massiva), màrqueting relacional (comunicació personalitzada i reducció de la distancia entre oferta i destinatari), màrqueting col·laboratiu (consumidors actius, influencers, mediadors i ambaixadors).
Innovació en comunicació
Captació del talent local en processos col·laboratius de comunicació basats en models de governança participativa i racionalització de la despesa comunicativa.

EL CONEIXEMENT I ATRACCIÓ DE PÚBLICS NO ACTIUS
Identificació i creació d'interessos i hàbits culturals
Lògiques i factors que expliquen la diversitat i formació d'interessos i hàbits culturals. Incorporació de públics amb demanda latent i creació d'interès en persones sense interessos culturals. Entorns de creació d'interessos (escoles, famílies, etc.).
Públics com a comunitat de valor
Els públics com a grups amb interessos i necessitats compartides, autogestionats i atrets per factors de pertinença.

BONES PRÀCTIQUES I INSTRUMENTS EN MATÈRIA DE DESENVOLUPAMENT I GESTIÓ DE PÚBLICS
Teknecultura
Saber fer, serveis i metodologies per convertir dades en coneixement útil en matèria de gestió, desenvolupament i creació de públics.
Nicolàs Barbieri
Identificació de necessitats culturals pel disseny de respostes des de les polítiques culturals públiques.
Joan Morros . Teatro Kursaal de Manresa
La implicació del voluntariat en la gestió directa de la política escènica local.
A Tempo ¿ Arts i formació
La formació d'una ciutadania crítica i amb participació activa en la vida cultural del territori.
Conarte . Internacional
Creació d'interessos culturals a l'escola a través de la promoció de primeres experiències de qualitat.
Metodologia d'impartició
· Treball virtual (autònom de l'alumne): Esborrany amb l'aproximació general d'un llençol de la proposta de valor de l'oferta cultural del participant (total o una part de la mateixa). Dedicació al treball estimada de 3.5 hores. La tasca es pot elaborar a partir de la sessió 2.

· Tutories:
· 10 minuts per alumnes a demanda; l'alumne ha de concertar hora amb la tutora per aclarir dubtes sobre el treball d'elaboració d'un esborrany de proposta de valor.
· 1h. 30 minuts en sessió grupal amb tots els assistents al curs, per compartir impressions i aprofitar els aprenentatges i solucions trobades en el desenvolupament del treball realitzat pels companys i companyes.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Comandament executiu Serveis d'acció ciutadana Director centre cívic Gestió cultural local
Comandament executiu Serveis d'acció ciutadana Director equipament cultural Gestió cultural local
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Animador sociocultural Gestió cultural local
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic cultura Gestió cultural local
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic museu Gestió cultural local
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic patrimoni cultural Gestió cultural local