· Conèixer i reflexionar sobre el Model d'Atenció Integral i Centrada a la Persona (AICP) i veure les diferents formes que impacta en les persones, els equips professionals i els sistemes de protecció social.
· Dotar de les capacitats reflexives i analítiques necessàries per comprendre i aplicar a cada moment el respecte per la dignitat, els drets i els principis de la bioètica en totes les intervencions.
· Conèixer els nous rols professionals que incorpora l'AICP. Reflexionar sobre les funcions de cada professional de l'equip i la seva importància. Entendre per aplicar el concepte d'horitzontalitat i flexibilitat a la feina.
· Aprofundir en les principals estratègies i metodologies per aplicar el Model d'Atenció Integral i Centrada a la Persona a la realitat de les persones amb necessitats de cures de llarga durada.
· Identificar als Serveis els passos a seguir per implantar el model d'Atenció Integral i Centrat a la persona en l'àmbit de treball de les participants
Per què cal canviar els models d¿atenció.
Atenció integral/integrada i Atenció centrada en la persona: dues dimensions del model AICP.
Fonaments i antecedents a l'AICP.
Aplicacions de l'AICP: Domicilis, comuniti centres
· MÒDUL 2 - Ètica i drets: el bon tracte en els suports i les cures.
Els estereotips i la discriminació per discapacitat i edatisme.
L¿ètica i els principis de la bioètica e'atenció a les persones en necessitat de suports.
· Vulneració de Drets i Deures de les persones amb discapacitat o en situació de dependència a la vida quotidiana.
· MÒDUL 3. Canvi de mirada i actuació professional
Nous rols professionals en els diferents contextos de cura.
Equip de cures
· Les capacitats, habilitats i competències tècniques, comunicatives, relacionals i ètiques necessàries
· MÒDUL 4. Estratègies i metodologia per a'atenció personalitzada.
La relació d'ajuda.
La valoració integral (persona, família, habitatge).
La història de vida.
EL Pla Personalitzat d'Atenció i de Suport al Projecte de Vida (PAyPV).
Els grups de suport.
Viure amb sentit: el suport a les activitats terapèutiques significatives i la participació.
· MÒDUL 5. Implantació del Model AICP en atenció a domicili i la comunitat
Procés
Els ambients i entorns propicis per a persona. Condicions de vida digne
L¿habitatge propi i altres alternatives d¿allotjament
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Educador social | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Psicòleg | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Tècnic infància/família/gent gran/inclusió | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Treballador social | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |