· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Proveir al personal tècnic de la Xarxa de Serveis Locals d'Ocupació els recursos per reconèixer i interpretar tot allò què ens diuen les emocions, tot donant una base científica a través de la neurociència i així donar la resposta adequada a cada situació.
Aconseguir una millora de les relacions interpersonals per afavorir l'entesa i els resultats desitjats en l'entorn laboral, així com guanyar en empatia a través de l'escolta activa i facilitar una comunicació assertiva per ser més efectius en l'atenció a l'usuari.
Facilitar l'obertura a l'aprenentatge, al canvi i a l'acció dels diferents interlocutors a partir d'una comunicació adaptada a la seva realitat mental.
Aprendre a preguntar quan l'interlocutor elimina informació o distorsiona la realitat, així com quan generalitza per evitar les suposicions i els raonaments d'autoengany que poden frenar la consecució dels objectius de les persones.
Conèixer i aplicar eines de coaching per tal de: Potenciar les fortaleses i superar les dificultats; Per clarificar/definir objectius professionals; Per dissenyar plans d'acció i així generar responsabilitat, compromís i motivació en la recerca de feina, en la millora de competències específiques o en qualsevol altre objectiu marcat pels demandants d'ocupació. Anàlisi dels beneficis de l'aplicació de les eines i recursos de coaching.
Origen i definició del concepte. Emocions: Què són? Per a què serveixen? · Estructures fonamentals del cervell i la seva química (conceptes de neurociència). · Emocions bàsiques: Famílies d'emocions. Finalitat i funcions específiques. · Procés des de l'estímul fins les conseqüències. · Gestió o regulació emocional: Termòmetre emocional. · Habilitats socials: escolta activa, empatia, assertivitat. Aplicació de la IE en la negociació i en la prevenció/resolució de conflictes.
PNL:
Definició i Pressuposicions de la PNL. · Les 4 etapes de l'aprenentatge: Incompetència inconscient. Incompetència conscient. Competència conscient. Competència inconscient.
Sistemes Representacionals: Visual. Kinestèsic. Auditiu. · Claus d'accés ocular. · Metaprogrames. Efecte de les paraules No i però. Metamodel: Eliminacions. Distorsions. Generalitzacions.
COACHING:
Introducció al coaching. Metodologia: CAR i GROW. Competències bàsiques del coach. · Formulació de Preguntes Poderoses. · Formulació d'Objectius SMART i més. · Identificació de Creences Limitadores i Potenciadores.
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament econòmic | Tècnic promoció econòmica | Projectes de mercat de treball i ocupació |