Acció formativa del BAF
Com connectar amb les persones joves a través de les xarxes de TikTok i Instagram
Àmbit promotor de la formació:
Servei d'Adolescència i Joventut
Requisits:
· Adreçat a professionals que treballen amb joves
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació
Durada:
10.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   10.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

Conèixer les principals xarxes on passa més temps el públic jove
Connectar amb el to, llenguatge i humor que fan servir els i les joves a les xarxes
Aprendre estratègies específiques a Instagram per a connectar amb joves
Aprendre estratègies específiques a Tiktok per a connectar amb joves
Aprendre consells d'edició de vídeo per a Instagram i Tiktok

Continguts
Panorama actual i tendències en xarxes socials. On està el públic jove?
Característiques i particularitats de les principals xarxes que utilitza el públic jove. (Twitch, BeReal, Tiktok, Instagram)
Instagram: Com usen la xarxa les joves
Quin tipus de contingut publiquen
Com són els perfils que segueixen i el contingut que consumeixen
Estratègies per aconseguir interaccions amb les nostres publicacions
Exemples inspiradors a la xarxa de perfils i bones pràctiques per a arribar a públic jove
Quins objectius proposar-nos en la nostra estratègia a Instagram per a connectar amb joves i com avaluar-los
Tiktok: característiques i particularitats de la xarxa
Com usen els joves Tiktok
Quins continguts consumeixen i a quins perfils segueixen
Quins són els vídeos tendència del moment
Com localitzar el contingut que està en tendència
Bases per crear una estratègia de continguts i atraure a joves a Tiktok
Exemples inspiradors a Tiktok
Configuració del perfil i consells per a la gestió de la xarxa
Introducció a l'editor de vídeo de Tiktok
Introducció i pràctica amb Capcut per crear vídeos per Instagram i Tiktok
Metodologia d'impartició
Teoria amb exemples reals i inspiradors de bones pràctiques i del que convé evitar. Participació fomentada amb la visualització i anàlisi de perfils de l'alumnat, destacant punts forts i aportant suggeriments de millora. Pràctica d'edició de vídeo.
Metodologia d'avaluació
L'avaluació es basa en omplir un qüestionari on s'avaluen criteris tals com l'organització del curs, l'adequació de l'espai, la valoració del docent, etc. És imprescindible omplir el qüestionari abans de 15 dies des de la finalització del curs, a través de l'aplicatiu Gestforma
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic joventut Programes per al desenvolupament personal i professional dels joves