Acció formativa del BAF
Comunicació textual en l'àmbit dels museus
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Cultura
Requisits:
Equip directiu i tècnic dels museus municipals.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Taller
Canal:
Videoformació
Durada:
6.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   6.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Aprendre a redactar textos per a la comunicació de continguts en l'àmbit dels museus.
· Oferir pautes i criteris sobre l'ús del llenguatge per a una comunicació clara, accessible i coherent.
· Aprendre a transmetre els continguts amb major efectivitat atenent les necessitats de tots els públics.

Continguts
1. Què ha de dir (i què no) un text museogràfic: continguts, intenció, estructura, pautes de redacció i llegibilitat.
2. Elaboració de la cartelleria museogràfica (cartel·les, plafons expositius, materials de comunicació -tríptics, fullets...-) i el material audiovisual (vídeos i audioguies): aspectes lingüístics i aspectes visuals.
3. La veu del museu; criteris per mantenir la coherència i la unitat lingüística: importància de tenir un manual d'estil.
4. Ortotipografia pràctica aplicada als textos museogràfics: usos de cometes, cursives, versaletes, guionets, símbols, abreviatures, citació d'obres, criteris de traducció...
Metodologia d'impartició
Exposició dels continguts alternant amb exemples i petites propostes pràctiques.
Metodologia d'avaluació
Assistència al 100% i respondre l'enquesta d'avaluació a Gestforma.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Comandament executiu Serveis d'acció ciutadana Director equipament cultural Gestió dels museus locals
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic museu Gestió dels museus locals