Acció formativa del BAF
Desenvolupament d'habilitats per a la prevenció dels conflictes a la biblioteca pública
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Biblioteques
Requisits:
·Adreçat a TB/TAB que hagin de familiaritzar-se amb les eines de comunicació negociadora orientades a la prevenció i solució positiva de conflictes.

·Per fer la preinscripció a aquest curs, cal prèviament la validació de la direcció de la biblioteca o del bibliobús.
Modalitat:
taller
Canal:
Presencial
Durada:
12.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
15
| Màxim  
17
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Familiaritzar-se amb els principis bàsics de la resolució de conflictes entre professionals, amb els equips i els usuaris.
· Adoptar eines de comunicació negociadora orientada a la solució.
· Adquirir estratègies de facilitació, recursos i estratègies de prevenció i solució positiva de conflictes.

Continguts
· La resolució de conflictes.
· Pautes de comunicació per a la resolució de conflictes.
· Actuació de l'equip per a la resolució de conflictes.
Metodologia d'impartició
Breu exposició teòrica dels continguts. Anàlisi de problemes en grup. Exercicis pràctics amb cada aspecte tècnic. xperiència pràctica de participació d'una sessió de creativitat. Experimentació des del propi rol de biblioteca en la intervenció amb diferents perfils d'usuaris. Aplicació pràctica de la metodologia de resolució positiva de conflictes. Exercicis de rebre i donar feed-back per desactivar barreres i resistències.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Comandament executiu Serveis d'acció ciutadana Director biblioteca Influència i persuasió
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Tècnic auxiliar biblioteca Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Bibliotecari Orientació de servei a la ciutadania