Acció formativa del BAF
Disseny i programació de situacions d'aprenentatge a les EMPA
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
Equips directius i coordinacions pedagògiques d'escoles municipals de persones adultes i PFI.
Modalitat:
Taller
Canal:
Presencial
Durada:
16.00 h
| Presencial   16.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Reflexionar i treballar sobre els principis bàsics de l'aprenentatge.
· Analitzar la pràctica pedagògica actual, anàlisi curricular propi i adaptació a l'entorn.
· Definir el model competencial d'alumne segons els ensenyaments.
· Donar competències al professorat per a la creació de nous escenaris d'aprenentatge.
· Dissenyar espais globalitzats d'aprenentatge per reptes i avaluació per millorar les experiències d'aprenentatge.
· Donar suport als equips directius a la transformació metodològica en els seus centres.

Continguts
· Transformació educativa: realitats i mites.
· Factors claus en un canvi metodològic.
· Referències pedagògiques sobre aprenentatges globalitzats.
· Selecció, anàlisi i avaluació de competències. Perfils competencials.
· Model de treball per reptes i situacions d'aprenentatge.
· Creació i disseny inicial d'un repte d'aprenentatge específic pel seu entorn de treball.
Metodologia d'impartició
S'alternaran diferents metodologies per dinamitzar l'interès i participació dels assistents.
Cada sessió plantejarà un marc conceptual sobre el que es dinamitzarà un espai de co-construcció sobre els temes plantejats.
Tenint en compte que tots els participants han de respondre a uns objectius finals molt similars en la seva tasca laboral, es posarà especial èmfasi a compartir les reflexions i aportacions de cadascú, a fi que puguin servir d'inspiració en els seus respectius projectes i planificacions.
El producte final serà el disseny d'una proposta inicial de treball globalitzat pel centre.
Metodologia d'avaluació
Al final del taller, es sol·licitarà als participants que omplin l'enquesta d'avaluació que trobaran a l'aplicatiu Gestforma. Es lliurarà un certificat d'aprofitament a aquells que hagin assistit al 100% de les hores i hagin entregat una proposta inicial de treball pel centre.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Comandament executiu Serveis d'acció ciutadana Director centre educatiu Organització i gestió de centres docents de titularitat municipal
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Professor escola Organització i gestió de centres docents de titularitat municipal