Acció formativa del BAF
Educació afectiva sexual en la petita infància
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
· Educadores d'escoles bressol municipals
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
taller
Canal:
Presencial + videoformació
Durada:
12.00 h
| Presencial   6.00 h
| Videoformació   6.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

1.Acostar la promoció de la salut i els drets sexuals i reproductius a l'àmbit educatiu.
2.Reconèixer les necessitats sexo-afectives des del naixement, dels 0 als 3 anys.
3.Reflexionar i clarificar conceptes per acompanyar les 5 temàtiques que vertebren la proposta d'intervenció del programa pedagògic ¿Celebrem la Sexualitat¿: naixement, anatomia, cura i coneixement del cos, plaers, diversitats de gènere i bon tracte.
4.Facilitar materials, recursos i dinàmiques per apropar l'educació afectiva i sexual integral amb perspectiva coeducadora.
5.Revisar situacions concretes i resoldre dubtes de situacions específiques a casa i a les escoles bressol per millorar l'acompanyament de les sexualitats des del naixement.

Continguts
. Introducció
. Naixement
. Cura i coneixement del cos
. Plaers
. Diversitats i gènere
. Bon tracte
Metodologia d'impartició
Exposició teòrica per part de la formadora, resolució de dubtes i casos que siguin significatius pel grup i dinàmiques grupals.
Metodologia d'avaluació
Al final del taller, es sol·licitarà als participants que omplin l'enquesta d'avaluació que trobaran a l'aplicatiu Gestforma. Es lliurarà un certificat d'assistència a aquells participants que hagin assistit el 100% de les hores i fet l'avaluació.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Mestre escola bressol Planificació i programació de la docència