Acció formativa del BAF
Eines digitals per al professorat d'EMEE
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
· Ser professorat d'escoles municipals d'Educació Especial
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Taller
Canal:
Presencial + videoformació + en línia
Durada:
13.00 h
| Presencial   3.50 h
| Videoformació   7.50 h
| Treball en línia   2.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

1.Identificar el context i els fonaments de la formació i de l'aprenentatge a través de tecnologia digital de diverses etapes educatives.
2.Sensibilitzar als educadors sobre la importància de la inclusió educativa i l'ús d'eines digitals per fomentar aquesta inclusió.
3.Proporcionar estratègies i tècniques pedagògiques inclusives que integrin les eines digitals en el procés d'ensenyament-aprenentatge: per la creació de continguts, la comunicació i la gestió educativa.
4.Familiaritzar els docents amb diferents eines digitals accessibles i adaptades per a persones amb necessitats especials. Promoure l'ús adequat de les tecnologies i les aplicacions mòbils per afavorir la participació i l'aprenentatge dels estudiants.

Continguts
1.Context i fonaments de la formació en línia.
a.Formació d'infants i adults en la societat de la informació.
b.La competència digital docent.
c. Noves tendències: metodologies i tecnologies emergents i el seu impacte en l'educació.
2.Principis d'ensenyament aprenentatge inclusiu i adaptació curricular amb una implementació digitals per a persones amb necessitats especials.
3.Selecció, creació i ús de materials educatius i recursos digitals accessibles.
4.Eines digitals i aplicacions mòbils accessibles i adaptades per a diferents discapacitats (per exemple, lectors de pantalla, programari de comunicació augmentativa i alternativa, programes de dictat de veu, etc.).
5.Estratègies d'ensenyament inclusiu que integrin les eines digitals (per exemple, ús de recursos multimèdia, plataformes d'aprenentatge en línia, jocs educatius interactius, etc.).
6.Ús de tecnologies asistives per facilitar la participació i aprenentatge dels estudiants amb necessitats especials. Avaluació i seguiment del progrés utilitzant eines digitals accessibles i adaptades.
a.Eines de comunicació augmentativa i alternativa.
b.Eines de lectura i escriptura accessibles.
c.Programes de predicció de paraules.
d.Eines per a l'organització i la planificació: Aplicacions de calendari i recordatoris.
e.Plataformes de gestió de tasques.
f.Eines d'aprenentatge interactiu i adaptatiu.
g.Plataformes d'aprenentatge en línia i col·laboració.
Metodologia d'impartició
El curs utilitzarà un enfocament d'aprenentatge basat en la pràctica i implementació de les eines digitals, on l'alumnat tindrà l'oportunitat d'explorar i experimentar amb les eines digitals contextualitzant aquest ús a la seva pràctica. Cada sessió combinarà breus presentacions teòriques amb activitats pràctiques i discussions en grup. Es proporcionaran materials de suport en línia per a l'autoaprenentatge i la revisió. A més, es promourà el treball col·laboratiu i es donarà feedback constructiu per a facilitar l'aprenentatge entre iguals.
Metodologia d'avaluació
Al final del taller, es sol·licitarà als participants que omplin l'enquesta d'avaluació que trobaran a l'aplicatiu Gestforma i la realització d'un activitat en línia al campus Formadiba. Es lliurarà un certificat d'aprofitament a aquells que hagin assisit el 100% de les hores, hagin fet l'avaluació i lliurat l'activitat.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Professor escola Habilitats docents a l'aula