Acció formativa del BAF
El paper dels/de les Informadors/Informadores als Serveis Socials Bàsics
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
Formació adreçada a personal de suport operatiu de l'àmbit dels Serveis Socials.
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial
Durada:
10.00 h
| Presencial   10.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

1. Millorar l'atenció a la ciutadania en les oficines de Serveis Socials
· Rebre la ciutadania, escoltar la demanda social i, en la mesura del possible, resoldre-la a través d'una primera informació, orientació i tramitació administrativa senzilla o bé derivar a la primera atenció social.

2. Aprendre a identificar la necessitat del/ de la ciutadà/na i iniciar el procés d'atenció inicial: · Recepció i informació.

­3. Adquirir els coneixements bàsics per desenvolupar la tasca d'informadora:
· on trobar la informació que l'usuari necessita de forma actualitzada i saber on redirigir a l'usuari en cas que sigui necessari.

Continguts
1. Comprendre objectius de la recepció als SSB

2. Rol de l'informador a les oficines de SSB: Acollir, Informar, Orientar i Derivar.

3. Model d'atenció ciutadana: Nivells i processos d'atenció i informació.

4. Serveis que s'han de dur a terme des de la recepció.

5. Coneixements

6. Habilitats
Metodologia d'impartició
Han de ser sessions participatives. S'inclouen continguts pràctics exposats amb el suport de presentacions en Power Point, la part pràctica s'exposarà a partir de les necessitats expressades pels participants. Es recolliran situacions quotidianes amb les que es troben els participants per tal de fer-ne l'anàlisi i trobar solucions de forma conjunta, els casos s'enviaran al formador, mitjançant la comunitat virtual, els dies previs a la primera sessió i es treballaran de forma conjunta al llarg de les 4 sessions. Es convidarà informadors o informadores d'oficines de SSB amb experiència per tal que facin una petita explicació sobre el seu dia a dia
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Gestor atenció ciutadana Orientació de servei a la ciutadania