Acció formativa del BAF
El rol del/de la informador/a davant de situacions comunicatives i d'atenció complexes
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
20.00 h
| Presencial   20.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Reconèixer la importància del rol dels informadors/es
· Prendre perspectiva per adonar-me quin impacte emocional té la meva feina, en mi i en els altres
· Compartir experiències i situacions laborals amb altres professionals que exerceixen la mateixa funció i concretar com abordar-les, compartir i posar en comú com gestionen determinades situacions laborals per trobar les millors solucions entre tots/es.
· Conèixer i vivenciar estratègies que permetin una gestió emocional apropiada per regular situacions de pressió, tensió i/o estrès laboral
· Conèixer i practicar la comunicació assertiva en situacions professionals
· Adquirir bones pràctiques de la funció d¿informador/a partir de les experiències compartides entre els/les participants

Continguts
· El rol de l¿informador/a: Quina és l¿essència?
· L¿impacte emocional que vivim dia a dia a la feina
· Les necessitats dels usuaris. Quines són? Com detectar-les?
· Experiències del dia a dia pròpies de l¿informador/a
· Eines de gestió emocional
· Comunicació assertiva: Saber ¿dir no¿ i posar límits.
· Posada en comú de situacions professionals abordant possibles solucions, aplicant les eines treballades
· Escolta activa i empatia
· L¿actuació davant de situacions complexes o conflictives. (com reconduir determinades situacions difícils o de complexitat comunicativa. Com actuar davant possibles discrepàncies, enfrontaments o amenaces).
Metodologia d'impartició
La metodologia és eminentment activa i participativa. Es fan breus introduccions conceptuals, per passar a la pràctica d'activitats i dinàmiques individuals i grupals que permeten la reflexió sobre el seu dia a dia i la posada en comú de la seva feina
Metodologia d'avaluació
Assistència
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials