Acció formativa del BAF
Evolució i gestió documental de la tributació municipal des de 1845 fins a l'actualitat en l'àmbit de l'arxiu municipal
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Cultura
Requisits:
Arxivers i arxiveres de la Xarxa d'Arxius municipals.
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
8.00 h
| Presencial   8.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
24
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

Conèixer l'evolució i la gestió documental de la tributació municipal des de 1845 fins a l'actualitat en l'àmbit de l'arxiu municipal.

Continguts
1er dia:
· Introducció general: els ingressos municipals, pas previ per a entendre la tributació municipal.
· Evolució històrica dels impostos, arbitris, taxes i preus públics en el període de 1845 a l'actualitat, seguint els canvis normatius.
· Repàs de les principals figures impositives i la seva evolució al llarg d'aquest període. També s'explicarà les diferències conceptuals entre impostos i arbitris i sobretot entre taxes i preus públics.

2on dia:
· Tipologies documentals versus sèries documentals (procediments).
· Classificació documental: diferents propostes de classificar: Quadre Matas, Quadre Diba i Quadre Generalitat.
· Evolució de l'avaluació documental: TAAD punt inicial i les revisions actuals.
· Accés documental.
· Gestió de la documentació: del paper als documents electrònics.
Metodologia d'impartició
L'explicació s'alterna amb la pràctica.
Metodologia d'avaluació
Assistència al 100% i respondre l'enquesta d'avaluació a Gestforma.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de suport intern Arxiver Gestió documental i arxiu