Acció formativa del BAF
Gamificació: el poder del joc al servei de la participació
Àmbit promotor de la formació:
Oficina Tècnica de Participació per als Governs Locals
Requisits:
Màxim dos participants per ajuntament.
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial
Durada:
20.00 h
| Presencial   20.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 12
| Òptim  
15
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

Com podem innovar introduint tècniques de gamificació per promoure i dinamitzar la participació ciutadana?

Objectius
· Obrir la mirada al poder transformador del joc i prendre consciència que la pedagogia lúdica, més enllà d'un recurs, una metodologia o una estratègia, és una actitud vital clau en la participació.
· Identificar les diferents maneres d'aplicar joc (punt lúdic, gamificació, serious games, dinàmiques lúdiques i jocs) per tal de dotar als participants d'eines i models que els permetin incloure¿ls als processos de participació i en la dinamització d'equips (Consells i altres organismes)
· Conèixer la metodologia pròpia de la pedagogia lúdica i aplicar-la als processos de participació: actitud lúdica convertida en acció, reflexió i transferència.
· Compartir recursos que facilitin la ideació i dinamització d'espais i accions de pa

Continguts
1. El poder del joc i l'actitud lúdica. Diferencia entre joc i jocs.
2. Les diferents maneres d'aplicar el joc en processos participatius i de dinamitzacions d'equips: punt lúdic, gamificació, serious games, dinàmiques lúdiques i jocs.
3. Motivacions associades al joc i la participació.
4. Frame work de desenvolupament d'un projecte lúdic aplicat a la participació.
5. Exemples de joc en l'entorn de la participació ciutadana.
6. Recursos i eines.
Metodologia d'impartició
La metodologia que utilitzarem al llarg de tota la formació l'anomenem ALART i es basa en: Actitud Lúdica + Acció (Joc) + Reflexió + Transferència.
Es tracta de connectar i entrenar l'actitud lúdica de les persones participants a través de la proposta d'una acció que, en aquest cas, seran jocs, elements de joc o dinàmiques lúdiques. Després de la vivència arribarà el moment de la reflexió de manera que l'aprenentatge es faci conscient. En darrer lloc, la transferència: com allò descobert i après impacta en cada persona i en les propostes de participació en les que participin.
Metodologia d'avaluació
Assistència del 100% i participació a les sessions.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat Programes de foment de la participació ciutadana
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic educació Programes de foment de la participació ciutadana
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic joventut Programes de foment de la participació ciutadana
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic participació ciutadana Programes de foment de la participació ciutadana
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Programes de foment de la participació ciutadana