Acció formativa del BAF
Gestió i direcció de Mercats de Venda no Sedentària (Nivell Avançat)
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Comerç
Requisits:
· Tècnics municipals o supramunicipals que gestionen MVNS
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial + videoformació
Durada:
19.50 h
| Presencial   4.00 h
| Videoformació   15.50 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 14
| Òptim  
15
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Oferir al personal tècnic una formació especialitzada en l'àmbit dels mercats de venda no sedentària
· Facilitar els coneixements teòrics i pràctics que permetin gestionar els mercats de venda no sedentària amb garanties d'èxit

Continguts
1-Marc competencial de la venda no Sedentària.
Marc normatiu de la venda no sedentària.
Concepte de venda no sedentària.
Distinció entre mercat municipal o mercat de venda sedentària.
Difícil distinció d'algunes realitats: el Mercat de Palafrugell.
Diferències entre venda no sedentària i activitat firal.
Modalitats de la venda no sedentària segons la LCFS.
Autoritzacions:
· Contingut
· Durada
· Procediment de concessió
· Criteris d'adjudicació dels concursos
· Provisió de vacants
· Bases reguladores de noves autoritzacions i vacants
· Règim econòmic
· Revocació
· Transmissió
· Provisió de vacants
2-Introducció i diagnosi dels mercats de venda no sedentària
Diferències entre mercats de venda no sedentària, mercats
municipals i fires.
Tipologia de mercats de venda no sedentària.
Introducció al marc normatiu.
Claus per la gestió dels mercats ambulants
Radiografia dels mercats de venda no sedentària a la demarcació de
Barcelona (anàlisi quantitatiu i qualitatiu).
Anàlisi de l'oferta comercial i la demanda.
Com definir el mix comercial.
Estratègia i posicionament comercial
La gestió de l'espai: localització, paper del comerç en l'estructura
urbana, la gestió de la via pública.
La gestió del mercat de venda no sedentària
Tasques a desenvolupar pel bon funcionament del mercat, recursos
humans i materials necessaris.
Representants del sector:
COCAM, Associacions de Marxants.
3-· Sessió 3, video formació 2 hores
Imma Bolet / Comunicació i dinamització de mercats ambulants
La marca del mercat, la comunicació i la dinamització
· Presentació mercats ambulants de Reus.
· Imatge corporativa i eines per visualitzar i dignificar el
mercat ambulant.
· Mercat ambulant com a lloc de venda.
· Dinamització dels mercats setmanals.
· Campanyes de promoció, campanyes estacionals i
campanyes atemporals.
· Integració dels mercats ambulants en la promoció del
comerç de la ciutat, en la promoció turística i en el calendari cultural i
festiu del municipi.
Exemples concrets: actes de dinamització adaptats al nostre territori
Premsa, web i xarxes socaials
· Com comunicar-nos amb els nostres paradistes.
· Com comunicar-nos amb els clients del mercat (notes de
premsa, web, xarxes...)
· La imatge digital del mercat.
· Formació i presència dels paradistes a les xarxes.
Transformació digital i ús de la tecnologia en el dia a dia del mercat
· Gestió: dades, control d'accés, espais disponibles
· Dades d'afluència de clients.
4-Cas pràctic: reordenació del mercat ambulant
Exercicis pràctics
· A la primera sessió, cada alumne del curs haurà de triar un
dels temes de la formació (proposats pels docents entorn a aspectes
de gestió, comunicació/dinamització o jurídics) i preparar una
presentació.
· Cada alumne haurà de preparar una presentació de 10
minuts emmarcada en un supòsit pràctic i real, o una proposta
d'aplicació que s'estigui projectant per la seva ciutat o municipi i
relacionada amb el tema escollit.
· Posada en comú de les propostes presentades.
· Valoració d'aplicació de les propostes en altres ciutat o
municipis diferents al proposant.
· Elaboració d'una llista compartida de bones pràctiques per
aplicar als mercats de venda no sedentària.
Metodologia d'impartició
Metodologia exposició de conceptes i aportacions teòriques i anàlisi de casos pràctics i exemples reals.
Metodologia d'avaluació
Assistència
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic comerç Gestió i promoció dels mercats de venda no sedentària