Acció formativa del BAF
Gestió pressupostària a l'administració local
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Curs dirigit al personal tècnic i administratiu de l'àrea de gestió econòmica i també als tècnics d'altres àrees que gestionin el pressupost de l'ens.
Adreçat a ajuntaments de més de 20.000 habitants.
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial
Durada:
20.00 h
| Presencial   20.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Conèixer el pressupost com a eina de gestió econòmica d'un ens local.
· Diferenciar les fases del pressupost: planificació, pressupostació, execució i liquidació.
· Conèixer les possibles modificacions en les previsions pressupostàries.

Continguts
· El concepte del pressupost. El seu àmbit temporal i el seu contingut. Normativa de referència.
· L'aprovació del pressupost: Aprovació; contingut, documentació. Tramitació i calendari d'aprovació del pressupost.
· La pròrroga del pressupost.
· L'estructura pressupostària. L'aplicació pressupostària de despesa.
· La consignació pressupostària. El concepte de vinculació jurídica.
· L'àmbit temporal del pressupost. El concepte d'anualitat pressupostària. Les despeses plurianuals.
· Les modificacions pressupostàries. Tipus i tramitació.
· Les fases d'execució del pressupost de despeses i d'ingressos.
· Execució del pressupost de despeses i el procediment administratiu: la contractació i la seva afectació en l'execució pressupostària. Les subvencions. Les inversions. Les despeses de personal. Documentació exigible.
· Els comptes a justificar i les bestretes de caixa fixa.
· La tramitació de factures. La factura electrònica.
· L'execució dels ingressos. Els recursos de la hisenda municipal. Tipologia d'ingressos. Fases d'execució
· Els projectes i les desviacions de finançament.
· La liquidació del pressupost. Conceptes fonamentals. Informació bàsica.
· El seguiment i control dels preceptes de la normativa en matèria d'estabilitat pressupostària en les diferents fases del cicle pressupostari: aprovació, execució i liquidació.
Metodologia d'impartició
Exposició de continguts i realització d'activitats i exemples per posar-los en pràctica.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Comandament executiu Transversal Cap secció Gestió eficient dels recursos públics
Comandament executiu Transversal Cap servei Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Transversal Cap negociat Gestió eficient dels recursos públics
Comandament operatiu Transversal Cap unitat Gestió eficient dels recursos públics
Suport administratiu Transversal Administratiu Gestió administrativa
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Gestió administrativa
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic serveis econòmics Control i gestió pressupostària