
· Conèixer el marc normatiu de l¿expedient únic de tot infant i adolescent, la peça separada de risc i les implicacions als serveis socials, arran de les instruccions dictades per la Direcció General d'Atenció a la Infància i Adolescència, a juny de 2023. I, la implementació d'aquest marc normatiu en l'organització municipal de manera transversal i efectiva.
· Conèixer de manera especialitzada el marc normatiu del sistema de protecció pública dels infants i adolescents en risc i/ö víctima de violència, i molt especialment la LDOIA, el nou Reglament d'Infància i la Llei Orgànica 8/2021, de 4 de juny, de Protecció Integral de la Infància i Adolescència contra qualsevol forma de violència.
· Entendre què suposa i que implica tenir atribuït el caràcter d'autoritat pública en l'exercici de funcions d'infància.
· Avaluar i determinar l'interès superior de l'infant o adolescent.
· Aprendre els elements que ha de recollir un informe objecte de valoració jurídica; com funciona el sistema judicial per a treballadors del sistema de protecció pública d'infància i adolescència en risc (com m'haig de dirigir al jutjat per escrit? i com serà la meva compareixença al jutjat?)
· Aprendre que significa i implica la definició legal de violència infantil, i com aplicar-la a la praxis professional diària.
· Conèixer la figura del coordinador de protecció de'àmbit educatiu i el delegat de protecció dels equipaments esportius, recreatius i de lleure.
· Estudi del conjunt del marc normatiu aplicable, la LDOIA i molt especialment la nova Llei Orgànica de Protecció de la Infància i Adolescència contra qualsevol forma de violència.
· Estudi del marc normatiu de l¿expedient únic de tot infant i adolescent, la peça separada de risc i les implicacions als serveis socials, arran de les instruccions dictades per la Direcció General d'Atenció a la Infància i Adolescència, a juny de 2023. I, la implementació d'aquest marc normatiu en l'organització municipal de manera transversal i efectiva
· El caràcter que tenen atribuït els professionals de serveis socials com a agents d¿autoritat pública en l'exercici de funcions d'infància, arrel de la nova Llei Orgànica de Protecció de la Infància i Adolescència contra qualsevol forma de violència. Reconeixement i Responsabilitat.
· El principi d¿interès superior del menor. Què és? Com s'aplica?
· La responsabilitat patrimonial de l'Administració en la seva actuació administrativa de protecció. Què és? Què implica?
· Introducció a les vies de comunicació efectiva amb tribunals i redacció d'informes objecte de valoració jurídica.
· Definició legal de violència infantil i la seva aplicació a la praxis professional diària.
· Explicació de la figura del coordinador de protecció de l'àmbit educatiu i el delegat de protecció dels equipaments esportius, recreatius i de lleure.
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Suport operatiu | Serveis de benestar social | Monitor centre obert | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Educador social | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Psicòleg | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Tècnic infància/família/gent gran/inclusió | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Treballador social | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |