Acció formativa del BAF
Neurociència a l'etapa infantil 0-3
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
· Ser educador/a d'una escola bressol municipal.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
10.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   6.00 h
| Treball en línia   4.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Comprendre els conceptes principals provinents de la neurociència sobre la plasticitat cerebral i la seva relació amb l'aprenentatge dels infants dels 0 als 3 anys de vida.
· Conèixer les diferents etapes del maduració evolutiva que acompanyen el desenvolupament cognitiu, el sensorial, el motor, el socioemocional i el lingüístic.
· Identificar els principals factors de risc i els factors protectors durant els primers anys de vida.
· Desenvolupar estratègies i experiències d'aprenentatge que respectin el desenvolupament del cervell i les necessitats de l'infant.
· Obtenir fonamentació teòrica pel disseny de metodologies pedagògiques basades en l'evidència científica.
· Dotar d'eines educatives durant i després del confinament basades en la neurociència.

Continguts
· Introducció a la Neurociència: aprenentatge i plasticitat cerebral.
· Interacció entre la genètica i l'ambient.
· Factors de risc i factors protectors durant el desenvolupament.
· Com aprèn un infant?
· Etapes del desenvolupament del cervell:
· Desenvolupament prenatal i del nounat.
· Desenvolupament cognitiu, sensorial i motor.
· Desenvolupament del llenguatge.
· Desenvolupament social i emocional.
· Estrès i sobreestimulació.
· Autonomia i sobreprotecció: l'actitud i l'acompanyament de l'adult.
· Propostes d'aula basades en l'evidència: alimentació, moviment, emocions, estadis del son i organització de l'espai.
· Propostes educatives durant i després del confinament basades en la neurociència.
Metodologia d'impartició
La metodologia d'aquest curs és totalment online, a través d'un entorn flexible, dinàmic i participatiu. S' organitza en sessions de videoconferències, així com activitats digitals asíncrones a través de l'aula virtual. A l'aula, s' oferirà a l'alumnat material multimèdia, lectures i recursos interactius .
A part dels continguts teòrics, es treballarà una part més pràctica a través d'activitats, resolució de casos i interacció entre els alumnes.
Metodologia d'avaluació
Al final del curs, es sol·licitarà als participants que omplin l'enquesta d'avaluació que trobaran a l'aplicatiu Gestforma. Es lliurarà un certificat d'aprofitament a aquells participants que hagin assistit al 100% de les hores del curs, realitzat les activitats i fet l'avaluació del curs a l'aplicatiu Gestforma.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Educador escola bressol Planificació i programació de la docència