Acció formativa del BAF
Paper dels/de les informadors/ informadores als serveis socials bàsics
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
­Formació adreçada a personal de suport operatiu de l'àmbit de Serveis Socials.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació
Durada:
10.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   10.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Reconèixer la importància del rol dels informadors/es
· Prendre perspectiva per adonar-me quin impacte emocional té la meva feina, en mi i en els altres
· Distingir què és i què no és la gestió emocional.
· Compartir experiències i situacions laborals amb altres professionals que exerceixen la mateixa funció. No es tracta d'aprendre formes de treballar o conèixer quines són les funcions de l'informador/a sinó compartir i posar en comú com gestionen determinades situacions laborals per trobar les millors solucions entre tots/es.
· Conèixer i vivenciar estratègies que permetin una gestió emocional apropiada per regular situacions de pressió, tensió i/o estrès laboral
· Conèixer i practicar la comunicació assertiva en situacions professionals
· Adquirir bones pràctiques de la funció d'informador/a partir de les experiències compartides entre els/les participants.
· Treballar habilitats socials, com l'escolta activa i l'empatia, per millorar les relacions en l'equip professional i l'atenció a la ciutadania
· Conèixer, a partir de les aportaciond'altres companys/es, com abordem diferents situacions del dia a dia

Continguts
· El rol de l'informador/a: Quina és l'essència?
·L'impacte emocional que vivim dia a dia a la feina
· Les necessitats dels usuaris. Quines són? Com detectar-les?
· Experiències del dia a dia pròpies de l'informador/a
· Què és i què no és la gestió emocional
· Eines de gestió emocional
· Comunicació assertivaSaber dir noi posar límits
·Posada en comú de situacions professionals abordant possibles solucions, aplicant les eines treballades
· Escolta activa i empatia
Metodologia d'impartició
La metodologia és eminentment activa i participativa. Es fan breus introduccions conceptuals, per passar a la pràctica d'activitats i dinàmiques individuals i grupals que permeten la reflexió sobre el seu dia a dia i la posada en comú de la seva feina.
Metodologia d'avaluació
Assistència 100%
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Transversal Administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Auxiliar administratiu Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Transversal Gestor atenció ciutadana Orientació de servei a la ciutadania