· Reconèixer la importància del rol dels informadors/es
· Prendre perspectiva per adonar-me quin impacte emocional té la meva feina, en mi i en els altres
· Distingir què és i què no és la gestió emocional.
· Compartir experiències i situacions laborals amb altres professionals que exerceixen la mateixa funció. No es tracta d'aprendre formes de treballar o conèixer quines són les funcions de l'informador/a sinó compartir i posar en comú com gestionen determinades situacions laborals per trobar les millors solucions entre tots/es.
· Conèixer i vivenciar estratègies que permetin una gestió emocional apropiada per regular situacions de pressió, tensió i/o estrès laboral
· Conèixer i practicar la comunicació assertiva en situacions professionals
· Adquirir bones pràctiques de la funció d'informador/a partir de les experiències compartides entre els/les participants.
· Treballar habilitats socials, com l'escolta activa i l'empatia, per millorar les relacions en l'equip professional i l'atenció a la ciutadania
· Conèixer, a partir de les aportaciond'altres companys/es, com abordem diferents situacions del dia a dia
·L'impacte emocional que vivim dia a dia a la feina
· Les necessitats dels usuaris. Quines són? Com detectar-les?
· Experiències del dia a dia pròpies de l'informador/a
· Què és i què no és la gestió emocional
· Eines de gestió emocional
· Comunicació assertivaSaber dir noi posar límits
·Posada en comú de situacions professionals abordant possibles solucions, aplicant les eines treballades
· Escolta activa i empatia
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Suport administratiu | Transversal | Administratiu | Orientació de servei a la ciutadania |
Suport administratiu | Transversal | Auxiliar administratiu | Orientació de servei a la ciutadania |
Suport administratiu | Transversal | Gestor atenció ciutadana | Orientació de servei a la ciutadania |