Acció formativa del BAF
Procediment administratiu avançat
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis Jurídics
Requisits:
· Es requereixen coneixements previs per cursar l'acció formativa en matèria de procediment administratiu o haver cursat el curs de procediment administratiu bàsic
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
15.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   10.50 h
| Treball en línia   4.50 h
Nombre de participants:
Mínim 12
| Òptim  
14
| Màxim  
16
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

· Aprofundir i aplicar els coneixements necessaris per resoldre qüestions i casos relacionats amb l'aplicació de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
· Reconèixer i identificar els principals elements, conceptes, continguts i procediments derivats de la Llei 39/2015.
· Resoldre diferents casuístiques mitjançant l'aplicació dels coneixements adquirits sobre la Llei 39/2015.

Continguts
1. Interessats en el procediment: Capacitat obrar. Concepte d' interessat. Representació. Registres electrònics d'apoderaments.
2. Administració electrònica: Sistemes d' identificació i signatura dels interessats. Registres electrònics. Assistència en l' ús de mitjans electrònics. Arxiu de documents. Transmissió de dades entre les administracions.
3. Termes i terminis: Còmput de terminis. Còmput de terminis en el registre. Ampliació i tramitació d' urgència.
4. Notificació i publicació: Condicions generals per a la pràctica de les notificacions. Pràctica de les notificacions en paper i a través de mitjans electrònics. Publicació dels actes administratius.
5. Nul·litat i anul·labilitat: Causes de nul·litat de ple dret. Revisió d'ofici de disposicions i actes nuls. Causes d' anul·labilitat. Declaració de lesivitat d' actes anul·lables.
6. Silenci administratiu i caducitat: Silenci administratiu en els procediments iniciats a instància de l' interessat i d'ofici. Caducitat en els procediments iniciats a instància de l' interessat i d'ofici.
7. Especialitat en la tramitació dels procediments sancionador i de responsabilitat patrimonial.
Metodologia d'impartició
El contingut teòric i la fonamentació legal estaran recollits en un document disponible a l'aula virtual del curs. Aquest contingut s'aplicarà mitjançant la realització de casos pràctics similars als que els participants es poden trobar en l'exercici de la seva feina. Les sessions de vídeoformació seran participatives amb espais per al debat i resolució de dubtes. L'aula disposarà d'un fòrum de suport.
Metodologia d'avaluació
El participant haurà d'asssitir al 100% de les videoformacions i superar una prova d'avaluació que pot consistir en resoldre un cas pràctic o respondre un qüestionari d'avaluació.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic auxiliar Serveis de suport intern Inspector tributari Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic auxiliar Serveis de suport intern Recaptador Gestió administrativa
Tècnic especialista Serveis de suport intern Analista informàtic Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Arxiver Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Delegat protecció de dades Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Programador informàtic Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic comunicació Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic contractació/compres Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic cooperació/relacions internacionals Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic formació Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic jurídic Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic organització Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic prevenció riscos laborals Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic protocol Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic recursos humans Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic serveis econòmics Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local