Acció formativa del BAF
Seguretat jurídica. Introducció a l'Administració local. Espai 5.000
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
· Electes d'ajuntaments de municipis de fins a 5.000 habitants.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
sessió de formació
Canal:
Videoformació
Durada:
2.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   2.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim
| Màxim
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Col·lecció: Espai 5.000

· Copsar el concepte de seguretat jurídica.
· Diferenciar la seguretat jurídica de l'Ajuntament com a institució i la seguretat jurídica del propi càrrec electe.

· Adoptar les mesures escaients per a la interdicció de l'arbitrarietat de l'Administració, i interioritzar els conflictes d'interessos i les causes d'abstenció en l'actuació corporativa.
· Comprendre la importància del procediment administratiu com a garantia formal.
· Interioritzar i revisar les funcions públiques del personal tècnic i de la secretaria-intervenció com a mecanismes de garantia de la seguretat jurídica.
· Analitzar els riscos principals de seguretat jurídica.
· Conèixer les institucions públiques amb funcions encomanades de protecció de la legalitat.

Continguts
· Introducció al concepte de seguretat jurídica.
· Mecanismes de garantia de la seguretat jurídica.
· Institucions públiques amb funcions encomanades de protecció de la legalitat.
Metodologia d'impartició
Sessió de caràcter pràctic, amb suport teòric, amb exemples i supòsits adaptats a l'administració local, concretament als ajuntaments de municipis de fins a 5.000 habitants. La sessió implica alhora la participació activa dels càrrecs electes en la seva experiència en l'exercici de la seva funció pel que fa a l'acció formativa.
Metodologia d'avaluació
Assistència al 100% de l'acció formativa.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Càrrec electe Transversal Regidor Planificació, organització i avaluació de serveis públics