Aquest Destil·lat estableix que els processos de creació artística posen tots els principis de l’aprenentatge en joc, emfasitzant la connexió emocional amb les propostes i la posada en valor dels coneixements previs de l’alumnat. Descriu com és el procés de creació artística i com apropar-nos a les arts plàstiques des d’aquesta mirada. Finalment, s’exposa com els processos de creació artística són un bon instrument per desenvolupar l’autodeterminació de l’alumnat de les escoles municipals d’educació especial. Quan es parla de l’educació artística, es fa referència a l’educació visual, plàstica, de música i dansa.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 19 d’aquesta col·lecció.
Autores: Carme Hoyas Fernández, Mestra al CRP de Sant Andreu i dinamitzadora i formadora del projecte Xarxes per al canvi.
Guillem López Rodríguez, Mestre d’educació musical a primària i educació especia
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Professor escola | Habilitats docents a l'aula |
Recursos relacionats
- Recurs formatiu
Aquest Destil·lat descriu l’educació de les emocions com a un concepte clau en el cas dels alumnes de les escoles municipals d’educació especial i analitza el paper dels mestres d’aquests centres…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDF - Recurs formatiu
Aquest Destil·lat exposa com l’absentisme escolar, entès com l’absència reiterada d’un alumne o una alumna a l’escola, és una vulneració extrema del dret a l’educació i com la prevenció de l’…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDF - Recurs formatiu
Aquesta Càpsula formativa estableix que saber comunicar-se ajustant el missatge al que cada família necessita és una de les claus per acompanyar-les.
Les Càpsules formatives d’Educació de la…Col·lecció:Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recurs:PonènciaFormat:Vídeo - Recurs formatiu
Xavier Piquer, cap docent a EUMES, ens explica l'equipament bàsic amb el que ha de comptar un professor de música per fer les classes en línia i la seva posada en funcionament.
Col·lecció:Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recurs:Guia d'habilitatsFormat:Vídeo - Recurs formatiu
Meritxell Viñas Pinto, formadora en noves tecnologies aplicades a l'educació,
Com compartir un vídeo o fitxer de música a Zoom activant l'àudio del sistema. Diferència entre àudio…Col·lecció:Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recurs:Tutorial, Guia d'habilitatsFormat:Vídeo - Recurs formatiu
Aquesta Càpsula formativa es planteja per què ens cal tenir visió estratègica i com traspassar-la a un pla de retorn i a un pla individual d'accions i remarca la importància de l'…
Col·lecció:Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recurs:PonènciaFormat:Vídeo - Recurs formatiu
Ruben Bes Rams, gerent de l'Escola d'Arts en Viu i professor del Departament de Pedagogia de l’ESMUC, presenta 3 aplicacions que es poden utilitzar per crear acompanyaments per als…
Col·lecció:Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recurs:TutorialFormat:Vídeo - Recurs formatiu
Aquesta Càpsula formativa identifica la informació que necessitem donar i rebre de les famílies i a les famílies. Parla sobre com desenvolupar el contingut de cada àrea i detectar les eines o…
Col·lecció:Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recurs:PonènciaFormat:Vídeo