Acció formativa del BAF
Gestió de la comunicació en comerç, mercats i fires
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Comerç
Requisits:
· Formació adreçada a Tècnics de comerç dels Ajuntaments i càrrecs electes de l'àmbit de la Diputació. · Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació
Durada:
10.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   10.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
18
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Donar eines, metodologies i competències als tècnics de comerç dels Ajuntaments per a la comunicació de comerç de proximitat, mercats setmanals i fires i mercats municipals.

Continguts
Mòdul 1. Dinamització mercats setmanals i fires (3h):
. Dinamització dels mercats setmanals.
. Eines de fidelització.
. Campanyes de promoció, estacionals i campanyes atemporals.
. Integració dels mercats ambulants en la promoció del comerç de la ciutat com un element més.
. Eines per visualitzar i dignificar el mercat ambulant.
. Cas pràctic.
Mòdul 2. Dinamització de comerç i mercats municipals (3h):
. Accions de màrqueting comercial
. Pla d'acció.
. Estratègies de dinamització i fidelització.
. Eines efectives per a atraure al consumidor.
. Elements diferencials i singulars del territori.
. Cas pràctic.
Mòdul 3. Comunicació del comerç i mercats municipals (2h):
. La marca, el seu valor i la imatge corporativa.
. Definir les accions de comunicació més adients.
. Accions de comunicació: Tallers, Web actualitzada, Xarxes socials, campanyes de comunicació i difusió.
. Màrqueting digital. Noves tecnologies, mailings, newsletters, mobile màrqueting, xarxes.
. Premsa
Mòdul 4. Pla de digitalització (2h):
. Plataforma web: gestió, informació, vendes, ...
. Transformació digital.
. Marketplace.
. Nous programaris: big data, xarxa de càmeres zenitals i pantalles per al comptatge de persones, programari de control d'incidències, etc.
Metodologia d'impartició
Es basarà en una combinació de les següent metodologies:
- Sessions conceptuals
- Anàlisi de l'actualitat
- Mètode del cas
- Activitats pràctiques
Metodologia d'avaluació
Assistència
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic comerç Planificació, organització i dinamització de les fires locals