Acció formativa del BAF
Integració sensorial en alumnes d'educació especial
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
· Aquest curs s'adreça al professorat de les escoles municipals d'educació especial de la província de Barcelona
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
taller
Canal:
Presencial + videoformació + en línia
Durada:
16.00 h
| Presencial   4.00 h
| Videoformació   8.00 h
| Treball en línia   4.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

1. Conèixer què és la Integració Sensorial i per què és un factor clau per al desenvolupament.
2. Identificar quines dificultats i necessitats sensorials presenten avui en dia els alumnes d'educació especial.
3. Detectar les característiques sensorials dels alumnes per poder optimitzar el seu benestar dia a dia a les escoles d'educació especial.
3. Conèixer el perfil sensorial dels nostres alumnes i quines característiques sensorials específiques presenta cadascun d'ells.
4. Potenciar la intel·ligència sensorial a les escoles d'educació especial.

Continguts
1. Què és la Integració Sensorial? Per què és un factor clau per al desenvolupament? Què és la intel·ligència sensorial?
2. Quines dificultats i necessitats sensorials presenten avui en dia els alumnes d'educació especial? És important detectar les característiques sensorials dels alumnes, per poder optimitzar el seu benestar dia a dia a les escoles d'educació especial. També és essencial per ajudar a l'equip de professionals, a poder acompanyar millor a aquests alumnes, especialment quan es tracta d'alumnes amb dificultats de desenvolupament i sensorials.
3. Com podem conèixer el Perfil Sensorial dels nostres alumnes? Quines característiques sensorials específiques presenta cadascun dels alumnes que acompanyeu?
4. Com podem potenciar la intel·ligència sensorial a les escoles d'educació especial?
Metodologia d'impartició
Es faran 4 sessions de videoformació i una sessió pràctica final presencial on s'experimentarà i posarà en pràctica tot el que s'haurà explicat a les sessions inicials. Es demanarà un pla d'acció final de com aplicar els coneixements adquirits al curs al dia a dia de l'aula de cada participant.
Metodologia d'avaluació
Al final del taller, es sol·licitarà als participants que omplin l'enquesta d'avaluació que trobaran a l'aplicatiu Gestforma i la realització d'un activitat en línia. Es lliurarà un certificat d'aprofitament a aquells que hagin assistit el 100% de les hores, fet l'avaluació i lliurada l'activitat.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Comandament executiu Serveis d'acció ciutadana Director centre educatiu Organització i gestió de centres docents de titularitat municipal
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Professor escola Planificació i programació de la docència