A causa del context econòmic i social que ens ha impactat en els darrers anys, des de la Gerència de Serveis de Comerç s’ha treballat en el desenvolupament i coneixement de recursos per aprofitar i tenir a disposició dels ajuntaments instruments per mitigar-ne els efectes que, en el cas de la desertització comercial en zones i eixos comercials urbans, s’han fet molt palesos.
Amb la voluntat de construir models d’intervenció per respondre al fenomen dels locals buits amb una perspectiva més sistèmica i participativa, us presentem un model metodològic per a l’elaboració i impuls dels pactes per a la mobilització dels locals buits basat en 4 fases.
La Guia per a l’impuls de pactes municipals per a la mobilització de locals comercials buits té com a principal objectiu facilitar l’acció per respondre al fenomen dels locals buits amb una perspectiva més sistèmica i participativa, fent una aposta per la valorització de la dimensió relacional del comerç local, i la seva contribució a la cohesió social i al model de municipi al servei del benestar de la ciutadania. Parlar del valor social del comerç local és, en definitiva, parlar del model de municipi que volem per a nosaltres i les generacions futures.
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis de desenvolupament econòmic | Tècnic comerç | Planificació i desenvolupament del teixit comercial |
Recursos relacionats
- Recurs formatiu
L’objectiu principal d’aquest document és actualitzar i posar al dia la guia que es va elaborar l’any 2010 amb l’objectiu de respondre les múltiples consultes que els ajuntaments adreçaven a la…
Col·lecció:Tipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDF - Recurs formatiu
El comerç de proximitat, amb tota la seva diversitat etnogràfica, ha anat canviant el paisatge comercial del nostre entorn; cada cop està més representada la diversitat cultural i social en el…
Col·lecció:Tipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDF - Recurs formatiu
Aquesta guia és una eina d’ajuda per als ens locals i els agents econòmics que es plantegin crear una associació comercial. Vol enfortir el teixit comercial local i aportar orientacions i material…
Col·lecció:Tipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDF - Recurs formatiu
En pocs anys hem estat testimonis d'un gran desenvolupament de les TIC, de la irrupció de les xarxes socials i del creixement de gegants tecnològics, que han canviat el panorama tecnològic i…
Col·lecció:Tipus de recurs:ManualFormat:PDF - Recurs formatiu
La Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona aposta per l'interès en analitzar l’evolució dels hàbits de consum per mitjà d’estudis diversos. En aquesta línia, i tenint en…
Col·lecció:Tipus de recurs:ManualFormat:PDF - Recurs formatiu
Les monedes socials són sistemes monetaris geogràficament delimitats que circulen dins d’una determinada regió. Tenen com a objectiu promocionar-hi l’activitat econòmica, donant suport a l’…
Col·lecció:Tipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDF - Recurs formatiu
Des de la Gerència de Serveis i amb la col·laboració de l’Institut Cerdà, s’ha realitzat un estudi entorn a les diferents alternatives de gestió de la Distribució urbana de mercaderies (DUM) i el…
Col·lecció:Tipus de recurs:ManualFormat:PDF - Recurs formatiu
La crisis sanitària de la COVID-19 ha obligat a una transformació digital de la majoria d’esdeveniments firals del nostre país. En molts casos, aquesta transformació s’ha produït sense que hi…
Col·lecció:Tipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDF