Aquest Destil·lat aborda la relació entre els centres escolars i els serveis d’educació amb les famílies, analitza els principals problemes que sorgeixen en aquesta relació i en descriu els elements positius. L’autor apunta també diferents elements per a la reflexió, alhora que formula un seguit de propostes de millora com, per exemple, facilitar l’adaptació dels infants a l’Escola bressol i a P3, endegar projectes de “Famílies o mares enllaç” per als col·lectius amb més dificultats de comunicació en el marc escolar, o millorar el suport de l’ajuntament a les famílies en les diferents transicions.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 9 d’aquesta col·lecció.
Autor: Jordi Collet. Sociòleg, educador social, i professor titular de sociologia de l’educació a la Universitat de Vic. Punt 1: resultat del treball en grup realitzat en el marc de la Tarda de regidors d’educació: “La participació de les famílies a les escoles”
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director centre educatiu | Organització i gestió de centres docents de titularitat municipal |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic educació | Organització i gestió de centres docents de titularitat municipal |
Recursos relacionats
- Recurs formatiu
Aquest Destil·lat exposa com l’absentisme escolar, entès com l’absència reiterada d’un alumne o una alumna a l’escola, és una vulneració extrema del dret a l’educació i com la prevenció de l’…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDF - Recurs formatiu
Aquesta Càpsula formativa estableix que saber comunicar-se ajustant el missatge al que cada família necessita és una de les claus per acompanyar-les.
Les Càpsules formatives d’Educació de la…Col·lecció:Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recurs:PonènciaFormat:Vídeo - Recurs formatiu
Xavier Piquer, cap docent a EUMES, ens explica l'equipament bàsic amb el que ha de comptar un professor de música per fer les classes en línia i la seva posada en funcionament.
Col·lecció:Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recurs:Guia d'habilitatsFormat:Vídeo - Recurs formatiu
Meritxell Viñas Pinto, formadora en noves tecnologies aplicades a l'educació,
Com compartir un vídeo o fitxer de música a Zoom activant l'àudio del sistema. Diferència entre àudio…Col·lecció:Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recurs:Tutorial, Guia d'habilitatsFormat:Vídeo - Recurs formatiu
Aquesta Càpsula formativa es planteja per què ens cal tenir visió estratègica i com traspassar-la a un pla de retorn i a un pla individual d'accions i remarca la importància de l'…
Col·lecció:Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recurs:PonènciaFormat:Vídeo - Recurs formatiu
Ruben Bes Rams, gerent de l'Escola d'Arts en Viu i professor del Departament de Pedagogia de l’ESMUC, presenta 3 aplicacions que es poden utilitzar per crear acompanyaments per als…
Col·lecció:Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recurs:TutorialFormat:Vídeo - Recurs formatiu
Aquesta Càpsula formativa identifica la informació que necessitem donar i rebre de les famílies i a les famílies. Parla sobre com desenvolupar el contingut de cada àrea i detectar les eines o…
Col·lecció:Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recurs:PonènciaFormat:Vídeo - Recurs formatiu
Aquest Destil·lat estableix el rol de l’educadora d’una escola bressol municipal, quines son les seves competències i descriu la intel·ligència emocional i l’assertivitat com a uns recursos clau…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDF