Aquest Destil·lat posa en valor el paper dels municipis com a autoritat educativa dins del Servei d’Educació de Catalunya. Partint de la premissa que totes i cadascuna de les persones tenim dret a l’educació, i que l’Estat té el deure de garantir aquest dret, amb qualitat, equitat i eficiència, l’autor fa un breu repàs històric de la xarxa pública d’ensenyament. En l’actualitat, els ajuntaments han passat de ser una mera central de serveis educatius o paraeducatius a protagonitzar-ne un -cert- lideratge. L’autor en fa una anàlisi i proposa un seguit d’àmbits en què els ajuntaments poden avançar amb l’objectiu d’esdevenir autoritats educatives efectives i eficients.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 13 d’aquesta col·lecció.
Autor: Josep Bargalló Valls. Llicenciat en filologia catalana per la Universitat de Barcelona i màster en estudis superiors de llengua, literatura i cultura catalanes per la Universitat Rovira i Virgili.
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director centre educatiu | Planificació i gestió de projectes tècnics a l'Administració local |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic educació | Desenvolupament de l'educació local |
Recursos relacionats
- Recurs formatiu
L’educació inclusiva és un tema de caràcter polític que gira al voltant del projecte de la societat en la qual volem viure. Com a agents educatius de primer ordre, per si mateixos o en col·…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
La neurociència, com altres disciplines que formen les ciències de l’aprenentatge, pot suscitar que les decisions en el camp educatiu es basin en l’evidència científica i no en opinions, modes o…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Les escoles d’educació especial atenen infants amb greus problemes de salut i amb unes necessitats de cures especifiques, que han de ser cobertes, en la major part dels casos, per personal no…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
El trastorn de l’espectre de l’autisme (TEA) és un trastorn neurològic crònic que afecta la percepció i el processament de la informació, caracteritzat pels dèficits persistents en comunicació i…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
L’educació emocional és una eina ideal per potenciar les característiques individuals per al desenvolupament de la personalitat saludable. També és un element fonamental dins dels entorns…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Aquest guia pretén establir la metodologia bàsica per a la redacció dels plans i programes d’educació ambiental realitzats amb el suport de la Diputació de Barcelona, en el context del suport que…
Col·lecció:Manual de formacióTipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Aquesta guia vol orientar els redactors del pla director d’un equipament d’educació ambiental municipal sobre les qüestions que cal tenir en compte en el moment de concebre’l, i contribuir a…
Col·lecció:Manual de formacióTipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Els ens locals són els responsables de la gestió dels centres educatius de la seva titularitat; també poden ser responsables dels serveis escolars de menjador dels centres docents públics d’…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou