Aquest Destil·lat estableix que els processos de creació artística posen tots els principis de l’aprenentatge en joc, emfasitzant la connexió emocional amb les propostes i la posada en valor dels coneixements previs de l’alumnat. Descriu com és el procés de creació artística i com apropar-nos a les arts plàstiques des d’aquesta mirada. Finalment, s’exposa com els processos de creació artística són un bon instrument per desenvolupar l’autodeterminació de l’alumnat de les escoles municipals d’educació especial. Quan es parla de l’educació artística, es fa referència a l’educació visual, plàstica, de música i dansa.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 19 d’aquesta col·lecció.
Autores: Carme Hoyas Fernández, Mestra al CRP de Sant Andreu i dinamitzadora i formadora del projecte Xarxes per al canvi.
Guillem López Rodríguez, Mestre d’educació musical a primària i educació especia
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Professor escola | Habilitats docents a l'aula |
Recursos relacionats
- Recurs formatiu
Les escoles d’educació especial atenen infants amb greus problemes de salut i amb unes necessitats de cures especifiques, que han de ser cobertes, en la major part dels casos, per personal no…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
L’educació inclusiva és un tema de caràcter polític que gira al voltant del projecte de la societat en la qual volem viure. Com a agents educatius de primer ordre, per si mateixos o en col·…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
La neurociència, com altres disciplines que formen les ciències de l’aprenentatge, pot suscitar que les decisions en el camp educatiu es basin en l’evidència científica i no en opinions, modes o…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
El trastorn de l’espectre de l’autisme (TEA) és un trastorn neurològic crònic que afecta la percepció i el processament de la informació, caracteritzat pels dèficits persistents en comunicació i…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
L’educació emocional és una eina ideal per potenciar les característiques individuals per al desenvolupament de la personalitat saludable. També és un element fonamental dins dels entorns…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Aquest guia pretén establir la metodologia bàsica per a la redacció dels plans i programes d’educació ambiental realitzats amb el suport de la Diputació de Barcelona, en el context del suport que…
Col·lecció:Manual de formacióTipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Aquesta guia vol orientar els redactors del pla director d’un equipament d’educació ambiental municipal sobre les qüestions que cal tenir en compte en el moment de concebre’l, i contribuir a…
Col·lecció:Manual de formacióTipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Els ens locals són els responsables de la gestió dels centres educatius de la seva titularitat; també poden ser responsables dels serveis escolars de menjador dels centres docents públics d’…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou