Aquest Destil·lat proposa un decàleg amb els aspectes clau en la formació de persones adultes al territori. La generació d’oportunitats, els grups específics, el context comunitari i territorial, les iniciatives formatives i de participació, el lideratge públic, la participació i col·laboració, les metodologies i recursos, els participants, la planificació i les oportunitats i les dades i indicadors, són els deu punts necessaris per endegar un debat que condueixi a la formulació de propostes i decisions en l’agenda política pel que fa a la formació de les persones adultes.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual.
Autoria: Màrius Martínez
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director centre educatiu | Organització i gestió de centres docents de titularitat municipal |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic cultura | Desenvolupament de l'educació local |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic educació | Organització i gestió de centres docents de titularitat municipal |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic joventut | Desenvolupament de l'educació local |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Professor escola | Organització i gestió de centres docents de titularitat municipal |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Educador social | Desenvolupament de l'educació local |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Treballador social | Desenvolupament de l'educació local |
Recursos relacionats
- Recurs formatiu
L’educació inclusiva és un tema de caràcter polític que gira al voltant del projecte de la societat en la qual volem viure. Com a agents educatius de primer ordre, per si mateixos o en col·…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
La neurociència, com altres disciplines que formen les ciències de l’aprenentatge, pot suscitar que les decisions en el camp educatiu es basin en l’evidència científica i no en opinions, modes o…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Les escoles d’educació especial atenen infants amb greus problemes de salut i amb unes necessitats de cures especifiques, que han de ser cobertes, en la major part dels casos, per personal no…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
El trastorn de l’espectre de l’autisme (TEA) és un trastorn neurològic crònic que afecta la percepció i el processament de la informació, caracteritzat pels dèficits persistents en comunicació i…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
L’educació emocional és una eina ideal per potenciar les característiques individuals per al desenvolupament de la personalitat saludable. També és un element fonamental dins dels entorns…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Aquest guia pretén establir la metodologia bàsica per a la redacció dels plans i programes d’educació ambiental realitzats amb el suport de la Diputació de Barcelona, en el context del suport que…
Col·lecció:Manual de formacióTipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Aquesta guia vol orientar els redactors del pla director d’un equipament d’educació ambiental municipal sobre les qüestions que cal tenir en compte en el moment de concebre’l, i contribuir a…
Col·lecció:Manual de formacióTipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Els ens locals són els responsables de la gestió dels centres educatius de la seva titularitat; també poden ser responsables dels serveis escolars de menjador dels centres docents públics d’…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou