Aquest Destil·lat estableix que repensar l’educació avui és una responsabilitat institucional que l’administració dels estats complexos ha assumit com a pròpia, en tots els espais de participació ciutadana. Descriu que qualitat i equitat són dues línies estratègiques que sustenten la innovació i donen els valors de referència per crear experiències locals, xarxes d’interessos comuns, i tarannà social compromès amb la renovació de processos i la millora dels resultats en un territori. Exposa un conjunt d’idees clau vers la innovació en educació i conclou, per una banda, que les bones pràctiques que assoleixen els objectius específics de millora en un territori requereixen necessàriament l’adaptació de recursos i processos per a la seva transferibilitat. I per altra banda, que la innovació no pot ser un model tancat d’actuació predefinida, sinó un espai compartit per elaboració de propostes vers horitzons dinàmics que facin possible un món millor per a tothom.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 3 d’aquesta col·lecció.
Neus Lorenzo, professora a la UAB i cofundadora de la Transformation Society, entitat especialitzada en formació, comunicació i anàlisis de realitats complexes.
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic educació | Desenvolupament de l'educació local |
Recursos relacionats
- Recurs formatiu
L’educació inclusiva és un tema de caràcter polític que gira al voltant del projecte de la societat en la qual volem viure. Com a agents educatius de primer ordre, per si mateixos o en col·…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
La neurociència, com altres disciplines que formen les ciències de l’aprenentatge, pot suscitar que les decisions en el camp educatiu es basin en l’evidència científica i no en opinions, modes o…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Les escoles d’educació especial atenen infants amb greus problemes de salut i amb unes necessitats de cures especifiques, que han de ser cobertes, en la major part dels casos, per personal no…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
El trastorn de l’espectre de l’autisme (TEA) és un trastorn neurològic crònic que afecta la percepció i el processament de la informació, caracteritzat pels dèficits persistents en comunicació i…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
L’educació emocional és una eina ideal per potenciar les característiques individuals per al desenvolupament de la personalitat saludable. També és un element fonamental dins dels entorns…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Aquest guia pretén establir la metodologia bàsica per a la redacció dels plans i programes d’educació ambiental realitzats amb el suport de la Diputació de Barcelona, en el context del suport que…
Col·lecció:Manual de formacióTipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Aquesta guia vol orientar els redactors del pla director d’un equipament d’educació ambiental municipal sobre les qüestions que cal tenir en compte en el moment de concebre’l, i contribuir a…
Col·lecció:Manual de formacióTipus de recurs:Guia de projecte o serveiFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Els ens locals són els responsables de la gestió dels centres educatius de la seva titularitat; també poden ser responsables dels serveis escolars de menjador dels centres docents públics d’…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou