Comprensió interpersonal
Definició

Escoltar i entendre els actes, les idees, plantejaments, pensaments, emocions, sentiments de persones i grups, encara que no s'expressin verbalment o hagin estat parcialment plasmades, generant un clima relacional positiu que faciliti l'actuació professional.

La competencia implica ...
Concepte, elements, possibilitats i límits.
Valors i fonts de motivació humanes.
Actituds en la relació professional: respecte, flexibilitat, compromís, credibilitat i distància emocional. Autoestima i seguretat en un mateix tant personal com professional.
Tècniques d’empatia.
Tècniques de recerca d’informació: l’entrevista i l’art de preguntar.
Tècniques d’assertivitat.
Estil comunicatius (verbals i no verbals) com afavoridors de la comprensió i relació interpersonal.
Estratègies per al desenvolupament d’habilitats socials.

7 recursos i/o accions formatives relacionades

Cuadricula Listado
Recurs formatiu
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2303.jpg

Oriol Julià i Ramiro Ortegó, formadors d'Equip SEER (Salut i Educació Emocional) ens donen algunes claus per prendre consciència de les emocions i els valors, a fi d'ajudar-nos a fer transferencials aprenentatges, la motivació i la responsabilitat.
Es tracta d'una relexió al voltant de l'acompanyament del sentit de vida i les fortaleses en l'alumnat.

Col·lecció
Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.
Tipus de recurs
Ponència
Format
Vídeo
Recurs formatiu
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2305.jpg

Clara Puigventós, Consultora educativa i en gestió de serveis a les persones, ens planteja com acollir els infants i famílies posant el focus en allò de diferent que necessiten després de les situacions de confinament les famílies, tot vinculant-ho a preparar l'escola per atendre la individualitat i per acollir les històries de vida.

Col·lecció
Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.
Tipus de recurs
Ponència
Format
Vídeo
Recurs formatiu
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2304.jpg

Oriol Julià i Ramiro Ortegón, formadors d'Equip SEER (Salut i Educació Emocional) ens donen claus per a l'acompanyament socioemocional promocionant la mirada al món emocional i al món dels valors per poder potenciar fortaleses en l'alumnat.

Col·lecció
Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.
Tipus de recurs
Ponència
Format
Vídeo
Acció formativa del BAF
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

- Millorar l'auto-comunicació i la comunicació amb els altres.
- Descobrir la comunicació constructiva i empàtica, i la seva pràctica en el desenvolupament del lloc de feina que s’ocupa.
- Potenciar l'assertivitat i l’empatia. Reconèixer quins són els sentiments dels altres i les seves necessitats. Reconèixer i explorar quins són els nostres judicis.
- Prevenir conflictes i/o situacions violentes.
- Desenvolupar l'escolta activa per interpretar els senyals de comunicació no verbal, dominant la mirada.

Canal
Presencial
Durada
20,0 h
Acció formativa del BAF
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

Adquirir competències i eines de gestió emocional específiques per als professionals dels cossos de seguretat.Diferenciar els efectes de les crisis en funció del moment: previs, durant i posteriors a la intervenció.Identificar els elements comuns de les crisis i aprofitar-los per a incrementar la satisfacció del professional.Incrementar la percepció de competència pel que fa a seguretat, protecció i autocontrol

Canal
Presencial
Durada
12,0 h
Acció formativa del BAF
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

- Reconèixer el nostre estil comunicatiu quan gestionem interaccions personals
- Conèixer l'estil assertiu i conèixer tècniques assertives
- Gestionar converses quan no es donen des de l'assertivitat

Canal
Presencial
Durada
10,0 h
Acció formativa del BAF
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg

- Prendre consciència dels elements que intervenen en la comunicació.
- Conèixer i practicar tècniques d’escolta activa.
- Aprendre eines d’empatia i autoempatia basades en l’escolta activa.

Canal
Presencial
Durada
10,0 h