· Conèixer els drets com a persona consumidora i la manera d'exercir-los.
Sensibilitzar en el consum responsable
Definició
Identificar, analitzar, definir, planificar i desplegar el conjunt d’actuacions que han de permetre als Serveis Públics de Consum d’àmbit local impulsar i desenvolupar polítiques i programes d’informació, orientació i assessorament per a les persones consumidores; així com la tramitació de queixes, reclamacions i denúncies en l’àmbit de consum i la promoció d’hàbits de consum responsable en la societat, avaluant-ne els resultats i fent-ne propostes de millora.
La competencia implica ...
Nivells
· Facilitar l'adquisició de coneixements, el desenvolupament d'habilitats i proporcionar eines de treball per a realitzar les tasques pròpies en matèria de defensa de les persones consumidores en el món local.
· Facilitar nocions bàsiques de consum als tècnics de les Oficines d'Atenció a la Ciutadania per tal que puguin tenir-les en compte quan desenvolupin les seves tasques específiques de filtració de consultes i / o reclamacions adreçades als serveis públics de consum.
· Millorar la informació que es dona a la població sobre el paper de l'administració respecte a la resolució de conflictes de consum.