Davant dels reptes docents que tenim en tecnologies de la informació i de l'aprenentatge et presentem un conjunt d'eines digitals que et poden facilitar l'activitat docent.
Definició
Capacitat de desenvolupar un rol transversal en l'organització, que li ha estat assignat a la persona per motius que no tenen a veure amb les funcions concretes del lloc de treball que ocupa.
La competencia implica ...
Els coneixements i habilitats vinculats a rols específics no van relacionats a un coneixement tècnic del sector professional del lloc que ocupa la persona, sinó amb els coneixements i habilitats bàsiques que són necessàries per desenvolupar la tasca que li ha estat assignada en el seu rol.
Nivells


Les escoles d’educació especial atenen infants amb greus problemes de salut i amb unes necessitats de cures especifiques, que han de ser cobertes, en la major part dels casos, per personal no sanitari.
Aquest destil·lat posa a disposició del personal de les Escoles Municipals d’Educació Especial coneixements teòrics bàsics que permetin als seus professionals atendre de forma adequada, ràpida i eficaç els incidents fortuïts que es produeixin dins l’horari escolar i que poden posar en risc la salut o la seguretat de l’alumnat.
Autores: Cecilia García Navas, Mar Martínez Ballesté i Aránzazu Argüello Valdés
La col·lecció Destil·lats d’Educació està formada per materials de consulta que ofereixen una síntesi de continguts relacionats amb l’aplicació de les polítiques educatives municipals.

· Adquirir coneixements sobre la normativa d'aplicació en les activitats.
· Actualització de la matèria.

· Oferir coneixements específics de la potestat sancionadora i, en especial, en l'àmbit de les activitats regulades.

1. Objectius generals:
· Formar als assistents en la gestió i direcció de totes les operacions específiques d'emergència o sinistre.
· Adquirir els coneixements, habilitats i actituds correctes per poder coordinar els diferents equips d'intervenció i centralitzar la comunicació amb els serveis d'emergència.
· Conscienciar de l'importància de conèixer l'edifici o els edificis que componen el centre i les seves instal·lacions (continent i contingut), la perillositat dels diferents sectors, els mitjans de protecció disponibles segons la normativa vigent i les necessitats que han de ser ateses prioritàriament.
· Conèixer els procediments de comunicació de l'emergència.
2. Objectius específics:
· Establir les pautes per dur a terme l'evacuació de forma organitzada.
· Conèixer detalladament el Pla d'Emergència Interior (PEI) del lloc de treball.
· Desenvolupar les tècniques d'evacuació i orientació en ambients sense visibilitat.

· Prendre consciència i sensibilitat envers els problemes derivats de la mobilitat.
· Conèixer els fonaments de la conducció eficient
. Adquirir tècniques de conducció i conèixer les bones pràctiques per la seva aplicació.
· Descobrir nous vehicles i possibilitats cap a una nova concepció de la mobilitat sostenible i segura.

· Comprendre el significat dels conceptes bàsics de prevenció de riscos laborals.
· Conèixer cada un dels factors de risc derivats del treball.
· Distingir entre els accidents de treball i els no laborals.
· Conèixer l'àmbit normatiu.
· Conèixer les obligacions del treballador en l'àmbit de la PRL.
· Conèixer els principals riscos.

Aquesta acció formativa s'alinea amb els següents Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS):
4. Educació de qualitat.
11. Ciutats i comunitats sostenibles.
13. Acció climàtica.
· Entendre com pensen i senten les persones joves i per què.
· Aprendre estratègies de comunicació efectiva adreçada a les persones joves, en un context de crisi ecosocial i d'emergència climàtica.
· Involucrar els joves en la presa de decisions ambientals.
· Incrementar la participació juvenil en matèria ambiental.

· Informar als assistents del funcionament d'un pla d'emergència i evacuació.
· Conscienciar de la importància de conèixer l'edifici o els edificis que componen el centre de treball i les seves instal·lacions (continent i contingut), la perillositat dels diferents sectors, els mitjans de protecció disponibles, les mancances existents segons la normativa vigent i les necessitats que han de ser ateses prioritàriament.
· Sensibilitzar en la necessitat de garantir la fiabilitat de tots els mitjans de protecció i de les instal·lacions generals.
· Conèixer les tècniques i procediments per comunicar l'emergència, i garantir evacuar l'edifici.En finalitzar l'acció formativa, els participants hauran de ser capaços de:
· Situar-se en els punts claus durant una evacuació parcial o total.
· Transmetre les instruccions als afectats per abandonar l'edifici de forma adient.
· Vigilar que en les àrees que són responsabilitat seva tothom ha rebut l'alarma ievacua l'edifici de forma ordenada.

· Capacitar teòricament i pràcticament als assistents com a membres de l' Equip de Primera Intervenció (EPI) mitjançant simulacres i entrenament en extinció d'incendis, per poder realitzar una intervenció ràpida i eficaç enfront conats de foc i petits incendis.
· Comprendre l'origen del foc, la forma com es propaga i quines son les mesures i mitjans per extingir l'incendi.
· Aprofundir en el coneixement de tècniques de protecció davant els riscos d'incendi i explosió.
En finalitzar l'acció formativa, els participants hauran de ser capaços de:
· Valorar la capacitat d'intervenir en l'incendi.
· Comunicar de forma clara la situació al cap d'emergència.
· Atacar incendis de baixa entitat.
· Prendre mesures per evitar la propagació del foc.

· Adquirir coneixements sobre la normativa i regulació de les activitats: prevenció i control ambiental de les activitats, espectacles i activitats recreatives, simplificació administrativa, incendis.

1. Informar al personal polític i càrrecs electes i mitjos sobre les implicacions i obligacions de la Llei d'Igualtat de tracte i no discriminació pels ens locals.
2. Sensibilitzar sobre la importància de treballar per la igualtat de tracte i la no discriminació en la promoció de la convivència i per una gestió positiva de la
diversitat.
3. Orientar sobre el disseny de polítiques en aquesta direcció

Conèixer els instruments operatius municipals interns per impulsar la transversalitat de gènere Aprendre a incorporar la perspectiva de gènere en els pressupostos, la contractació pública, les subvencions i la comunicació.Facilitar eines metodològiques per a la transversalització de gènere

· Conèixer els aspectes fonamentals d'un aula virtual.
· Crear un aula virtual per fer cursos en línia molt senzills.
· Editar una aula virtual amb els recursos i activitats més habituals.

Aquesta acció formativa s'alinea amb els següents Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS):
3. Salut i benestar.
11. Ciutats i comunitats sostenibles.
· Entendre els fonaments bàsics de les vibracions i la normativa aplicable.
· Comprendre les diferències entre transmissió aèria i transmissió estructural.
· Conèixer els problemes més habituals sobre vibracions a nivell municipal.

· Impulsar l'ús de les dades geogràfiques com a eina de bon govern per a la gestió municipal.
· Donar a conèixer la informació geogràfica, els projectes i les utilitats que es posen a l'abast dels ens locals per a una gestió més eficient del seu territori.
· Mostrar les funcionalitats i el potencial del SITMUN com a eina de gestió territorial.

· Enfortir el caràcter relacional de la xarxaCORH i promoure el sentiment de pertinença i confiança per compartir informació i crear eines de treball de forma compartida.
· Tractar continguts i temes d'especial interès i rellevància per als professionals que conformen la xarxaCORH.
· Formar i capacitar els membres de l'espai presencial de la CORH en competències i habilitats d'utilitat per al millor desenvolupament de les seves responsabilitats.

1. Conèixer el document marc per l'elaboració de protocols davant les violències sexuals a les EMPAS.
2. Identificar els àmbits dels protocols: la prevenció, la detecció, la intervenció i la restauració.
3. Conèixer les funcions de la comissió de seguiment i la coordinadora de benestar i protecció.
4. Donar eines i orientacions per elaborar protocols adaptats a la realitat de l'escola i en clau territorial.

1. Promoure el rol preventiu i de detecció de les EMPAS davant les violències sexuals.
2. Donar a conèixer el Document marc per l'elaboració de protocols davant les violències sexuals a les EMPAS i el Material com treballar la prevenció de les violències sexuals a les EMPAS.
3. Identificar les causes estructurals i com detectar les violències sexuals. Factors de risc i indicadors per a la seva detecció.
4. Dotar d'eines i materials per a la prevenció de les violències sexuals.

Aprofundir en els objectius, valors i filosofia de la institució. Aconseguir una bona visibilitat del perfil professional, potenciant aquells aspectes que et diferencien i aporten valor.

Obtenir la renovació del certificat oficial de Suport vital bàsic i ús del DEA.

· Conèixer les funcionalitats de SITMUN.
· Relacionar els conceptes plantejats amb la pràctica professional mitjançant la realització de supòsits pràctics.
· Facilitar el procés de modernització de l'administració local, incrementant el paper de les noves tecnologies en la gestió de la informació geogràfica.
· Difondre una actitud favorable vers l'aprenentatge, i l'adaptació als canvis als quals es veuen sotmesos totes les organitzacions.
· Millorar la qualitat del treball i la dels serveis públics.

· Saber realitzar el suport vital bàsic (SVB) en persones que ho necessitin.
· Saber aplicar el desfibril·lador extern automàtic (DEA) en persones amb aturada cardiorespiratòria que ho requereixin.