Dotar d'eines per tal d'aconseguir els coneixements bàsics per afrontar una formació en els àmbits seleccionats en relació a la diversitat afectiva, sexual i de gènere.
Definició
Fomentar, dissenyar, planificar i avaluar el conjunt d’actuacions que guiïn l’actuació del consistori en la seva tasca de promoció de la convivència i la cohesió social inclusiva de la diversitat, fent-ho de manera coordinada i transversal amb altres àrees (educació, benestar social, policia local, urbanisme, cultura, comerç, etc.), reduint els nivells de conflictivitat i donant resposta a les transformacions socials que es donen al municipi.
La competencia implica ...
Informes demogràfics.
Serveis i programes de mediació comunitària.
Tècniques de resolució de conflictes per a la convivència comunitària.
Xarxa de professionals - mediadors i ciutadania.
Informació, comunicació i participació ciutadana.
Actuacions que ajuden a generar sentiment de pertinença.
Disseny d’espais públics i convivència.
Actuacions de convivència en la diversitat.
Programes d’intervenció per a la integració.
Nivells
Reflexionar entorn els models d'atenció ciutadana i els serveis a les persones des d'una perspectiva de gènere.
Analitzar de manera crítica els rols i pautes socials entre persones usuàries i personal municipal.
Dotar d'eines a professionals que realitzen atenció social i/o ciutadana.
· Reflexionar sobre les idees i les opinions que tenim sobre el fet del racisme com a sistema de dominació, i sobre la seva constant presència en el nostre dia a dia
· Analitzar com els prejudicis i els estereotips condicionen les nostres expectatives i raonaments, i la nostra conducta vers els altres, així com els generadors de racisme a la nostra societat
· Presentar i reflexionar sobre els continguts de la Llei d'Igualtat de Tracte de Catalunya
· Reflexionar sobre el discurs d'odi racista i les narratives discriminatòries, i identificar criteris per construir narratives transformadores
· Com actuar? L'estat del racisme a Catalunya
· Reflexionar sobre les idees i les opinions que tenim sobre el fet del racisme com a sistema de dominació, i sobre la seva constant presència en el nostre dia a dia.
· Analitzar com els prejudicis i els estereotips condicionen les nostres expectatives i raonaments, i la nostra conducta vers els altres, així com els generadors de racisme a la nostra societat.
· Presentar i reflexionar sobre els continguts de la Llei d'Igualtat de Tracte de Catalunya.
· Reflexionar sobre el discurs d'odi racista i les narratives discriminatòries, i identificar criteris per construir narratives transformadores
. Com actuar? L'estat del racisme a Cataluny
· Oferir una mirada general al panorama de la diversitat afectiva, sexual i de gènere a l'àmbit esportiu local.
· Conèixer als conceptes bàsics i el marc normatiu actual, així com els principals àmbits d'actuació en matèria de diversitat afectiva, sexual i de gènere i pràctica esportiva local.
· Oferir eines, instruments i pautes metodològiques per tal d'orientar l'elaboració d'accions i /o programes.
· Proporcionar experiències i bones pràctiques desenvolupades a nivell local, autonòmic i estatal.
· Compartir informació, experiències i sinèrgies d'actuació amb d'altres professionals de la demarcació de Barcelona.
· Oferir una mirada general al panorama de la diversitat afectiva, sexual i de gènere a l'àmbit esportiu local.
· Conèixer Els conceptes bàsics i el marc normatiu actual, així com els principals àmbits d'actuació en matèria de diversitat afectiva, sexual i de gènere i pràctica esportiva loca. Oferir eines, instruments i pautes metodològiques per tal d'orientar l'elaboració d'accions i /o programes.
· Proporcionar experiències i bones pràctiques desenvolupades a nivell local, autonòmic i estatal.
· Compartir informació, experiències i sinèrgies d'actuació amb d'altres professionals de la demarcació de Barcelona.
· Desmuntar el sexisme de les comunicacions de l'organització i mitjans de comunicació.. Assumir i incorporar la importància d'una comunicació no sexista.
· Construir un nou discurs que promogui la igualtat i la no discriminació per raons de gènere.
· Tractar de forma adequada la informació relacionada amb la violència masclista.
· Aportar diversitat, pluralitat i riquesa comunicativa.
· Desmuntar el sexisme de les comunicacions de l'organització i mitjans de comunicació.
· Assumir i incorporar la importància d'una comunicació no sexista.
· Construir un nou discurs que promogui la igualtat i la no discriminació per raons de gènere. Tractar de forma adequada la informació relacionada amb la violència masclista.
· Aportar diversitat, pluralitat i riquesa comunicativa.
· Conceptualitzar l¿acció comunitària en el marc de la inclusió social.
· Oferir marcs i metodologies per a la pràctica i la coordinació dels diferents professionals de l¿acció comunitària.
· Aprendre a planificar i coordinar processos d¿organització comunitària.
· Identificar el rol i les funcions del professional de l¿acció comunitària.
· Introduir les principals eines d¿organització col·lectiva per a la transformació social.
· Conèixer projectes d¿intervenció sociourbana amb mirada comunitària.
· Identificar les diferents situacions de conflicte i dscriminació que es poden abordar amb eines restautaives.
· Conèixer les diferents eines restaruratives per aquestes situacions (cercles, reunions, etc.)
· Proporcionar eines per valorar la idoneïtat i els límits d¿una intervenció restaurativa
· Desenvolupar competències per al disseny i la facilitació dels espais restauratius
· Practicar les eines restauratives
.Saber què són els cercles i les oportunitats que ofereixen en la promoció del vincle i el treball comunitari
. Conèixer les diferents tipologies de cercles restauratius
. Desenvoplupar competències per al disseny i la facilitació dels cercles
. Practicar els cercles com a eines restauratives.
. Conèixer el marc normatiu i legal de les polítiques locals l'àmbit de l'envelliment actiu
. Identificar els principals àmbits d'intervenció i les seves polítiques
. Formar els professionals que treballen el l'àmbit de les persones grans
. Promoure un espai de debat i intercanvi professional
· Adquirir coneixements específics sobre els drets de residència i accés al treball per a les persones estrangeres.
. Conèixer els procediments i eines per garantir els drets a la residència i a l'accés al treball per a les persones estrangeres.
. Conèixer la casuística i les propostes de gestió dels processos actuals per l'accés al treball de les persones estrangeres.
· Adquirir coneixements específics sobre els drets de les persones estrangers (padró, residència, educació, salut , habitatge, prestacions i serveis de la seguretat social).
. Conèixer els procediments i eines per donar donar compliment a la Llei 10/2010, d'acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya i el seu Reglament.
. Conèixer la casuística i les propostes de gestió per les persones amb situacions de vulnerabilitat (dones i violència de gènere , estrangers malalts i menors)
. Conèixer i visibilitzar el paper dels entorns físics i relacionals amb el benestar i la salut de les persones grans.
. Posar de manifest la influència de l'entorn per afavorir la independència, l'autonomia i el benestar al llarg del procés d'envellir.
. Oferir estratègies fomentar espais més segurs i saludables.
. Oferir estratègies per promoure el vincle i la relació.
. Conèixer i visibilitzar el paper dels entorns físics i relacionals amb la benestar i la salut de les persones grans.
. Posar de manifest la influència de l'entorn per afavorir la independència, l'autonomia i el benestar al llarg del procés d'envellir.
. Oferir estratègies fomentar espais més segurs i saludables.
. Oferir estratègies per promoure el vincle i la relació.
Sensibilitzar sobre la importància de treballar per convivència, diversitat, no discriminació i el cicle vida
. Reflexionar sobre aspectes concrets dels diferents àmbits de treball: convivència, diversitat, no discriminació i el cicle vida
. Informar i orientar sobre aspectes concrets en els diferents àmbits de treball: convivència, diversitat, no discriminació i el cicle vida tant a càrrecs electe com professionals de l'administració local.
. Oferir eines als i les professionals de la mediació i la convivència per a la prevenció de les violències masclistes i la detecció de les mateixes en les seves tasques quotidianes.
Oferir eines als i les professionals de la mediació i la convivència per a la prevenció de les violències masclistes i la detecció de les mateixes en les seves tasques quotidianes.
· Posar en pràctica metodologies creatives de disseny de projectes transformadors.
· Fer anàlisi en clau d'oportunitat comunitària dels projectes, equipaments i entitats culturals, socials i educatives d'un territori.
· Promoure el treball interdepartamental dins l'administració local, aprofitant els objectius de cada servei
. Analitzar la construcció del problema social en relació als joves i l'espai públic. Donar eines d'anàlisi interseccional i d'agència per a visibilitzar realitats ocultes. Detectar oportunitats i ressonàncies educatives, culturals i comunitàries. Donar eines per a l'acció socioeducativa amb joves a l'espai públic
1. Informar al personal polític i càrrecs electes i mitjos sobre les implicacions i obligacions de la Llei d'Igualtat de tracte i no discriminació pels ens locals.
2. Sensibilitzar sobre la importància de treballar per la igualtat de tracte i la no discriminació en la promoció de la convivència i per una gestió positiva de la
diversitat.
3. Orientar sobre el disseny de polítiques en aquesta direcció
. Facilitar el marc jurídic i normatiu bàsic: La Llei de 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no discriminació i altres lleis de caràcter sectorial.
. Contextualitzar el marc conceptual.
. Aportar eines per reconèixer les diferents formes, actes, comportaments i polítiques discriminatòries.
. Contribuir al desenvolupament de les competències necessàries per impulsar programes i actuacions en matèria d'igualtat de tracte i no discriminacions.
. Promoure la coordinació i el treball transversal entre àrees i serveis.
. Introduir un canvi de perspectiva en el plantejament dels projectes.
. Facilitar el marc jurídic i normatiu bàsic: La Llei de 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació i altres lleis de caràcter sectorial.
. Contextualitzar el marc conceptual.
. Aportar eines per reconèixer les diferents formes, actes, comportaments i polítiques discriminatòries.
. Contribuir al desenvolupament de les competències necessàries per impulsar programes i actuacions en matèria d'igualtat de tracte i no discriminacions.
. Promoure la coordinació i el treball transversal entre àrees i serveis.
. Introduir un canvi de perspectiva en el plantejament dels projectes.
. Facilitar un canvi de percepció i de posicionament dels empleats municipals davant dels ciutadans en situació de conflicte. Enfortir les capacitats del personal municipal per a la gestió de conflictes.. Emmarcar i afrontar aquelles situacions de crisi que puguin ser abordades des de la mediació.. Conèixer el funcionament dels serveis de mediació ciutadana que gestionen els conflictes a partir de la participació activa i responsable de la ciutadania.¿¿¿¿¿
· Canviar la percepció i el posicionament davant de la ciutadania en situació de conflicte.
· Conèixer quines són les capacitats que cal tenir per a la gestió de conflictes.
· Adquirir alguna de les capacitats necessàries per a la gestió de conflictes.
· Conèixer el funcionament dels serveis de mediació.
. Introduir els conceptes bàsics de l'enfocament restauratiu.
. Identificar els àmbits d'aplicació (generació de vincles, abordatge de conflictes o trencaments, accions discriminatòries, etc.)
. Presentar i practicar les diferents eines restauratives.
· Conèixer el marc legislatiu en matèria d'immigració (normativa estatal, autonòmica i local)
· Reflexionar sobre el marge d'acció del municipis en l'àmbit de l'estrangeria
· Persentar i donar a conèixer les eines creades per donar suport al personal municipal.
· Compartir les casuístiques i problemàtiques més freqüents amb les quals es troben les persones professionals
. Conèixer el marc legislatiu en matèria d'immigració (normativa estatal, autonòmica i local)
. Reflexionar sobre el marge d'acció del municipis en l'àmbit de l'estrangeria.
. Persentar i donar a conèixer les eines creades per donar suport al personal municipal.
. Compartir les casuístiques i problemàtiques més freqüents amb les quals es troben les persones professionals.
· Promoure la reflexió i la intervenció de coneixements sobre la LGTBIfòbia.
· Aprofundir en les temàtiques específiques de la LGTBI
· Aportar experiències innovadores, amb propostes de noves linies de treball.
Promoure la reflexió i la intervenció de coneixements sobre la LGTBIfòbia. Aprofundir en les temàtiques específiques de la LGTBI. Aportar experiències innovadores, amb propostes de noves linies de treball.
· Impulsar la millora dels serveis de mediació ciutadana
· Reflexionar entorn els reptes del món local en relació a les polítiques de mediació ciutadana sobre la base de dades comparades dels serveis de mediació.
. Impulsar la millora dels serveis de mediació ciutadana
. Reflexionar entorn els reptes del món local en relació a les polítiques de mediació ciutadana sobre la base de dades comparades dels serveis de mediació.
· Dotar a l'equip tècnics de convivència, mediació i participació ciutadana d'una metodologia de treball comunitari pràctica i orientadora per abordar la convivència als espais i equipaments públics
· Proposar eines per explorar les possibilitats de transformació del territori amb una mirada constructiva, analítica, comunitària i inclusiva, d'acord amb la diversitat d'usos i amb la col·laboració dels agents al territori.
· Intensificar i consolidar una metodologia de treball col·laborativa i transversal entre els diferents serveis de convivència, mediació i participació ciutadana
·Oferir un marc general per comprendre en què consisteix la intersexualitat/DSD.
·Resoldre dubtes i interrogants varis al voltant de la ¿I¿.
. Oferir un marc general per comprendre en què
consisteix la intersexualitat
. Resoldre dubtes i interrogants varis al voltant de la ¿I¿.
· Adquirir coneixements en el marc legal i competencial català entorn l'habitatge
· Conèixer i treballar casos pràctics de treball a les comunitats a partir de l'acompanyament socioeducatiu, de l'empoderament i del treball en xarxa.
· Adquirir noves eines i habilitats per afavorir la gestió i funcionament comunitari.
· Identificar i desenvolupar les capacitats per relacionar-se amb les comunitats des d'un rol de facilitador del consens comunitari.
· Disposar d'eines i competències en l'àmbit de la mediació i l'atenció als conflictes en les comunitats.
· Adquirir el coneixement per dissenyar i implementar un procés "investigació participada", per poder determinar la situació en l'estat de convivència.
· Assolir recursos per treballar la pertinença a la comunitat.
· Mostrar noves tècniques per treballar la dinamització comunitària.
· Donar a conèixer experiències de treball reals amb comunitats veïnals.
. Adquirir coneixements en el marc legal i competencial català entorn l'habitatge
. Conèixer i treballar casos pràctics de treball a les comunitats a partir de l'acompanyament
socioeducatiu, de l'empoderament i del treball en xarxa
. Adquirir noves eines i habilitats per afavorir la gestió i funcionament comunitari.
. Identificar i desenvolupar les capacitats per relacionar-se amb les comunitats des d'un rol de facilitador del consens comunitari.
. Disposar d'eines i competències en l'àmbit de la mediació i l'atenció als conflictes en les comunitats.
. Adquirir el coneixement per dissenyar i implementar un procés "investigació participada", per poder determinar la situació en l'estat de convivència.
. Assolir recursos per treballar la pertinença a la comunitat.
. Mostrar noves tècniques per treballar la dinamització comunitària
. Donar a conèixer experiències de treball reals amb comunitats veïnals
· Aportar coneixements sobre com incorporar la perspecva interseccional, integrant els diferents eixos de discriminació en les polítiques públiques: gènere, orientació sexual, origen, edat, religió, diversitat funcional, classe social, etc. ¿ Reflexionar sobre una nova metodologia i pràctica de treball per abordar qüestions socials. Experiències existents¿ Revisar què fem i com ho fem¿ Orientar sobre pautes de treball en clau interseccional
· Aportar coneixements sobre com incorporar la perspecva interseccional, integrant els diferents eixos de discriminació en les polítiques públiques: gènere, orientació sexual, origen, edat, religió, diversitat funcional, classe social, etc.
· Reflexionar sobre una nova metodologia i pràctica de treball per abordar qüestions socials. Experiències existents
· Revisar què fem i com ho fem
· Orientar sobre pautes de treball en clau interseccional
· Entendre i reflexionar sobre el dret de participació de les persones grans en el context actual.
· Fer una aproximació als debats sobre envelliment en un context de longevitat i participació social.
· Oferir estratègies per promoure una participació inclusiva i activa de les persones grans des d'una mirada interseccional.
· Aprofundir sobre les característiques dels diferents espais i mecanismes de participació social i d'ús habitual de les persones grans i la seva adequació als paradigmes actuals.
· Identificar les diferents eines i instruments per promoure la participació i el paper de les persones grans com a agents actius de construcció de la comunitat.
·Arribar a construir i pensar en idees per a facilitar i fomentar la participació de les persones grans en diferents àrees de la vida local.
· Conèixer diferents experiències d'intervenció a nivell internacional, nacional, autonòmic i local.
. Reflexionar sobre el dret de participació de les persones grans.
. Oferir estratègies per promoure una participació inclusiva i activa de les persones grans.
. Conèixer les diferents eines i instruments de participació.
. Conèixer experiències d'intervenció articulada des de la participació de les persones.
. Donar a conèixer el marc teòric de la perspectiva intercultural i el seu context.
. Promoure la incorporació de la perspectiva intercultural en les polítiques i accions locals.
. Aportar eines i metodologies per a la incorporació de la perspectiva intercultural als projectes locals.
. Aportar una mirada transformadora i un canvi de plantejament als projectes locals.
. Reflexionar sobre el fenòmen de la soledat no volguda.
. Conèixer la realitat demogràfica i social en relació a la soledat.
. Oferir estratègies per a prevenir i revertir la soledat no volguda.
. Conèixer experiències en relació a la soledat no volguda.
. Reflexionar sobre el fenòmen de la soledat no volguda.
. Conèixer la realitat demogràfica i social en relació a la soledat.
. Oferir estratègies per a prevenir i revertir la soledat no volguda.
. Conèixer experiències en relació a la soledat no volguda.
· Repensar el model sancionador de les ordenances de convivència i civisme cap a un model educatiu.
· Exposar el marc jurídic i administratiu de l'aplicació de les mesures alternatives a la sanció econòmica.
· Conèixer i compartir estratègies per articular les mesures alternatives a la sanció econòmica.
. Presentar que són les Mesures alternatives a la sanció econòmica i quins són els seus principals requisits.. Definir quin són els principis que regeixen les Mesures Alternatives a la Sanció Econòmica.. Exposar el marc jurídic en l'aplicació de les mesures alternatives a la sanció econòmica.. Exposar el procediment administratiu en l'aplicació de les mesures alternatives a la sanció econòmica.. Emmarcar les ordenances municipals de convivència i civisme en el marc de les MASE.. Aprofundir en la implementació de les MASE.. Conèixer i compartir estratègies per articular les mesures alternatives a la sanció econòmica.
. Conèixer el marc normatiu i legal de les polítiques locals d'infància
. Identificar els principals àmbits d'intervenció i les seves polítiques
. Formar els professionals de l'àmbit infantil i adolescent
. Promoure un espai de debat i intercanvi professional
. Conèixer la nova legislació en matèria d'igualtat de tracte i no-discriminació.
. Conèixer les implicacions que tindrà el desplegament de la nova normativa: obligacions, oportunitats i reptes per als ens locals.
. Orientar els ens locals en l'aplicació de la nova normativa en les seves polítiques i serveis.
. Conèixer la nova legislació en matèria d'igualtat de tracte i no-discriminació.
. Conèixer les implicacions que tindrà el desplegament de la nova normativa: obligacions, oportunitats i reptes pels ens locals.
. Orientar els ens locals en l'aplicació de la nova normativa en les seves polítiques i serveis.
· Conèixer els drets humans relacionats amb el final de la vida de les persones: els que tenim aquí i els que tenen a d'altres països.
· Donar a conèixer la Declaració Institucional sobre la mort digna i reflexionar sobre les seves implicacions a la feina dels treballadors municipals.
· Potenciar les competències per poder parlar de la mort digna.
. Introduir els conceptes bàsics de l'enfocament restauratiu.
. Identificar els àmbits d'aplicació (generació de vincles, abordatge de conflictes o trencaments, accions discriminatòries, etc.)
. Presentar i practicar les diferents eines restauratives.
. Conèixer que són i com funcionen les taules per a la convivència
. Adquirir eines per a la creació i la posada en marxa d'una taula per a la convivència
. Compartir les experiències desenvolupades en les taules per a la convivència que estan en funcionament en alguns ajuntaments de la província de Barcelona. G36
. Conèixer que són i com funcionen les taules per a la convivència
. Adquirir eines per a la creació i la posada en marxa d¿una taula per a la convivència
. Compartir les experiències desenvolupades en les taules per a la convivència que estan en funcionament en alguns ajuntaments de la província de Barcelona.
· Conèixer les bases conceptuals i operatives del treball col·laboratiu
· Analitzar els principals avantatges i dificultats del treball col·laboratiu
· Prendre consciència de les implicacions personals, relacionals i organitzatives del treball col·laboratiu
· Utilitzar instruments i eines que afavoreixen el treball col·laboratiu
. Conèixer les bases conceptuals i operatives del treball col·laboratiu
. Analitzar els principals avantatges i dificultats del treball col·laboratiu
. Prendre consciència de les implicacions personals, relacionals i organitzatives del treball col·laboratiu
. Utilitzar instruments i eines que afavoreixen el treball col·laboratiu
. Conèixer les bases conceptuals i operatives del treball col·laboratiu
. Analitzar els principals avantatges i dificultats del treball col·laboratiu
. Prendre consciència de les implicacions personals, relacionals i organitzatives del treball col·laboratiu
. Utilitzar instruments i eines que afavoreixen el treball col·laboratiu