Acció formativa del BAF
Autogestió emocional en temps de reptes
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
· No fan falta requisits ni coneixements previs.
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
23.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   15.00 h
| Treball en línia   8.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

· Percebre, comprendre i regular els'estats emocionals propis i aliens. ­ Reduir la presència dels estats emocionals desagradables i desenvolupar la capacitat per a autogenerar-se emocions positives en temps de dificultats.­ Conèixer i posar en pràctica estratègies d'autoregulació per a gestionar la intensitat i la durada dels estats emocionals. ­ Analitzar els límits i els facilitadors de la implicació personal i la responsabilitat ­ Avaluar la coherència entre les accions i els valors propis ­ Acceptar el dret i el deure de buscar el propi benestar i el de la comunitat.­ Aprendre estratègies per a la defensa dels propis drets, opinions i sentiments de manera assertiva. ­ Desenvolupar mecanismes per a l'assoliment dels objectius i fites­ Conèixer les característiques de les persones resilients i identificar els recursos propis per a afrontar els reptes de la situació actual.

Continguts
· El concepte d'emoció i les seva utilitat¿ . Vocabulari emocional en l'àmbit laboral ­ Els components de l'emoció.¿¿ ­ La consciència emocional com a pas previ a la regulació.¿ ­ El model competencial del GROP ­ Transformar informació emocional en acció­ El cercle d'influència i la responsabilitat ­ Establiment d'objectius i metes personals . Els meus drets emocionals i la seva protecció¿ ­ Les meves estratègies de regulació emocional: regulació fisiològica, comportamental, cognitivaLa comunicació assertiva i els missatges ¿jo¿ ­ La resiliència i els recursos resilients propis ­ Les fortaleses personals ­ Els valors personals i la presa de decisions
Metodologia d'impartició
La metodologia del curs és vivencial, els continguts són funcionals i pragmàtics. El curs permet a les persones participants posar en pràctica les estratègies de manera senzilla a les seves vides quotidianes i en els diversos àmbits dels que en formen par
Metodologia d'avaluació
Obligatorietat d'assistir al 100% les sessions de les videoformacions
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport operatiu Serveis de benestar social Treballador familiar Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials