Acció formativa del BAF
Com és l'acció orientadora al nostre municipi ?
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
Ser tècnic/a municipal d'educació o d'altres regidories municipals
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial
Durada:
8.00 h
| Presencial   8.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 10
| Òptim  
12
| Màxim  
15
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

1. Identificar els fonaments teòrics que sustenten el marc conceptual i els criteris metodològics de l'acció orientadora.
2. Establir el marc conceptual comú.
3. Establir els criteris metodològics compartits.
4. Acordar la finalitat d'impacte en el col·lectiu jove.
5. Acordar la finalitat de procés en els professionals.
6. Establir pautes per identificar el grau de personalització en les diferents pràctiques d'orientació.

Continguts
Establir les bases conceptuals i metodològiques, de manera harmonitzada amb els diferents agents, perquè l'acció orientadora i d'acompanyament sigui personalitzada, integral i fonamentada. S'entén acció orientadora com el resultat del conjunt d'accions desenvolupades des de l'ecosistema local i orientades a facilitar la construcció i desenvolupament de la trajectòria educativa en tant que part fonamental en la construcció de trajectòries vitals de les persones joves i de manera especial amb aquelles que estan en risc o situació d'AEP.
1. Fonaments teòrics que sustenten i possibiliten la base comú sobre què es i com es fa l'acció orientadora.
2. Continguts dels conceptes clau: acció orientadora, acompanyament personalitzat i integral, projecte de vida, trajectòria, transició, determinants de personalització competències, perspectiva de gènere, noves oportunitats educatives, etc.
3. Criteris metodològics per saber com aplicar els recursos, actuacions i eines de l'acció orientadora: creació vincle; acció holística i interseccional centrada en la persona jove; acció per a la creació de sentit; acció per a la facilitació d'un procés de reflexió-planificació; acció per a l'ampliació de recursos i oportunitats; acció per a la corrresponsabilització com a subjecte transformador i agent de canvi.
4. Finalitats per aconseguir situar el focus en la persona jove i en el que aconseguirà (finalitats d'impacte) i finalitat per establir el mitjà necessari per aconseguir-ho (finalitats de procés)
5. Eines per visualitzar el grau de personalització i acció integral de les diferents accions que es fan.
Metodologia d'impartició
Breu introducció teòrica.
Debat i dinàmica participativa amb eines específiques NOE.
Analitzar i compartir experiències pràctiques.
Metodologia d'avaluació
Els participants hauran d'omplir el qüestionari d'avaluació de l'aplicació Gestforma.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic educació Desenvolupament de l'educació local