Acció formativa del BAF
Com fer un Informe Social: fonaments transversals
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
· No requereix cap requisit previ
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
29.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   18.00 h
| Treball en línia   11.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

En acabar l'acció formativa les persones participants han de ser capaces de:

A nivell general:

· Desenvolupar i millorar les competències professionals per a realitzar informs tècnic.

A nivell específic:

· Augmentar el coneixement sobre els tipus d'informes, l'estructura, contingut, format i estàndards qualitat.

· Desenvolupar informes tècnics seguint els estàndards de qualitat.

Continguts
1. Definició de l'informe social

2. Procés previ a l'informe social: estudi social

3. Tipus d'informe socials

4. Estàndards de qualitat d'un informe social

5. Estructura i contingut de informe social

6. Format de l'informe social

7. Claus gramaticals per a un informe brillant

8. Prototip d'informe social: cas social Manuel
Metodologia d'impartició
El curs es desenvolupa seguint la modalitat d'e-learning, a través de videoconferència i aula virtual.
La metodologia resulta d'una combinació equilibrada de teoria i pràctica, buscant aconseguir el desenvolupament d'habilitats, més que memoritzar continguts. Els participants rebran una sèrie de classes magistrals a través de videoconferència amb les que coneixeran els aspectes més rellevants del programa d'estudis. Durant aquestes sessions es treballarà de manera aplicada, adaptant el màxim el contingut a les exigències i necessitats específiques que l'alumnat té en els seus llocs de treball.
Pel que fa al treball en línia, l'alumnat tindrà al seu abast material d'estudi i complementari. Al material d'estudi, inèdit, es sintetitzen els continguts més rellevants de les sessions en videoconferència. Aquest document servirà de suport constant al professional, estant concebut, també, per ésser utilitat en la tasca professional quotidiana.
L'alumnat, podrà realitzar una interacció constant i àgil amb el docent i la resta d'alumnat i compartir diversos recursos multimèdia: arxius, enllaços, vídeos, etc.
La prova d'avaluació serà de caire objectiu en forma de qüestionari.
Metodologia d'avaluació
Es realitzarà una prova d'avaluació final per identificar els continguts assolits.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials