Acció formativa del BAF
Eines d'intel·ligència emocional per millorar el benestar dels professionals de serveis socials
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial
Durada:
20.00 h
| Presencial   20.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

·Prendre consciència de la importància de realitzar una acurada detecció de necessitats prèvia a la intervenció.­Dissenyar intervencions amb grups d'usuaris tenint com a base la intel·ligència emocional.­Establir objectius de treball amb grups d'usuaris tenint com a punt de partida la intel·ligència emocional. ­Adquirir i vivenciar recursos per treballar les competències emocionals amb persones en situació de vulnerabilitat. ­Compartir, a través de casos pràctics, experiències de treball dels professionals. L'objectiu és millorar les formes d'actuació i construir, entre tots/es, diferents opcions d'intervenció que tinguin en compte els aspectes emocionals i socials. ­Conèixer quins beneficis poden aportar les competències emocionals a la tasca professional. ­Analitzar les vivències emocionals dels professionals i la seva incidència en la intervenció.­Potenciar el desenvolupament de les competències emocionals dels professionals per transferir els recursos treballats al context professional amb persones en situació de vulnerabilitat.­Treballar diferents estratègies i recursos que puguin ajudar al desenvolupament de les competències per la vida dels usuaris. L'objectiu és apoderar-los per tal que puguin gestionar millor la seva vida, prevenir i resoldre situacions de la seva quotidianitat i fomentar el benestar personal i social.

Continguts
. Casos pràctics d'intervenció amb persones en situació de vulnerabilitat social, a partir dels que es realitzarà una detecció de necessitats, es dissenyarà una intervenció i s'establiran uns objectius de treball tenint com a base la intel·ligència emocional.­ Activitats participatives i vivencials per treballar:­Com ens afecten emocionalment determinades situacions professionals i personals. ­La millora de les relacions interpersonals: assertivitat, escolta activa i altres habilitats socials bàsiques­La responsabilitat i l'autonomia personal­La ira, la frustració i l'estrès: Què són i com podem gestionar-les?­L'organització del meu dia a dia­Les meves creences: Quines són i com puc treballar-les?­Els meus objectius a la vida: Quins són?; Com puc definir-los? ­La xarxa social de suport­La resiliència­Les fortaleses i qualitats personals* S'aplicaran algunes activitats adreçades als professionals i d'altres per treballar amb persones en situació de vulnerabilitat.
Metodologia d'impartició
·La metodologia és eminentment activa i pràctica. De vegades es fa una introducció conceptual, per a passar a la pràctica d'activitats i exercicis diversos. S'utilitzen dinàmiques de grup, grups de discussió, role playing, dinàmiques corporals.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport operatiu Serveis de benestar social Treballador familiar Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials