· Conèixer les principals tècniques, recursos i estratègies d'intervenció des de serveis socials bàsics, des d'una perspectiva sistèmica i holística.
· Capacitar els professional per l'abordatge de la intervenció directe en situacions preventives i en situacions de possible risc en la infància i adolescència com a SSB.
· Conèixer i incorporar tècniques recursos d'intervenció social en infants i adolescents, segons el seu moment evolutiu.
· Obtenir recursos professionals que contribueixin a fonamentar la valoració i el diagnòstic dels casos on hi hagi infants o adolescents.
· Fomentar la participació en eprocés d 'intervenció amb l'infant i adolescent, i de les seves famílies, com a mecanisme per garantir l'exercici dels seus drets.
· Clarificar el rol dels professionals en eprocés d'intervenció en una situació de risc respecte d'altres professionals i funcions.
· Aconseguir una millora de la pràctica professiona en relació d'atenció de la infància i adolescència
· Nivells 'aprofundimenen l'acompanyament a famílies i els rols dels acompanyants.
· Implicacions emocionals formes d'interpretar les eines sistèmiques apreses.
· Actituds facilitadores limitants en les formes d'intervenció. Agafar confiança amb les pròpies aptituds personals i professionals.
· Aplicació pràctica de les eines i recursos per a acompanyar als infants i adolescents en el nostre àmbit professional.
· Supervisió de casos reals amb les eines apreses.
Supervisarem casos entre els mateixos participants per tal de poder practicar les eines apreses.
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Educador social | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Treballador social | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |