Acció formativa del BAF
Eines per virtualitzar activitats a la biblioteca pública
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis de Biblioteques
Requisits:
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
· Per fer la preinscripció a aquest curs, cal prèviament la validació de la direcció de la biblioteca o del bibliobús.
· Seran seleccionades biblioteques actives en activitats virtuals per als diferents públics.
· El curs s'adreça al personal de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, concretament a les persones que s'encarreguen de l'organització de les activitats de la biblioteca o del manteniment de les eines tecnològiques.
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
12.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   9.00 h
| Treball en línia   3.00 h
Nombre de participants:
Mínim 12
| Òptim  
17
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Identificar la tipologia d'activitats a les biblioteques i anàlisi de la seva virtualització.
· Conèixer les principals eines existents al mercat que permeten l'emissió d'activitats per al públic en format virtual.
· Identificar què aporta cada eina virtual i per quin tipus d'activitat seria recomanable.
· Entendre el que és la retransmissió en directe i en diferit. Beneficis i inconvenients de les dues opcions.

Continguts
Les emissions en directe:
Què són les emissions en directe?
Quines plataformes existeixen per emetre en directe?
Quines consideracions hem de tenir en compte a l'hora de fer una emissió?
Estratègia en emissions en directe: la cara, la veu, el contingut i les interaccions
Elaboració d'un guió d'una emissió en directe
YouTube:
YouTube Studio. Sales de control de YouTube Studio
Configuració d'una emissió en directe
Programació d'una emissió en directe
Detalls, personalització i visibilitat
Possibilitat d'obertura del xat de l'emissió
Com generar sinèrgies entre l'emissor i el receptor?. Branding a YouTube
Accions i Tàctiques per generar sinèrgies entre l'emissor i el receptor. Estadístiques
Instagram:
Live Content i Live Vídeo: Instagram Stories, format dels continguts, publicació i configuració
Continguts: formats, tipologies, publicació, programació, tècniques d'engagementamb la comunitat
Configuració d'una emissió en directe a Instagram Stories Live
Estratègia de vinculació de l'emissor amb el receptor
Com passar l'emissió en directe de Instagram Stories Live a IG TV. Estadístiques
Zoom:
Diferència entre una reunió i un seminari web
Requeriments per crear una aula. Programació d'una emissió
Seguretat: codi d'accés, sala d'espera o requeriments per accedir a l'aula
Opcions tècniques de les aules
El xat: públic o només obert al moderador. Compartició de pantalla
Gravació de la sessió. Creació d'un ordre d'intervenció
Tellfy:
Què és?. Versió Web i versió App
Els grups de comunicació, grups de participació o canal d'atenció
Configuració, tipus i cerca d'una comunitat
Gestió dels grups. Funcionalitat del xat.
Metodologia d'impartició
Comptarà amb una part teòrica però el pes de la formació haurà de ser pràctica. Destaca la importància
dels materials a l'aula virtual.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic auxiliar Serveis d'acció ciutadana Tècnic auxiliar biblioteca Aprenentatge permanent
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Bibliotecari Aprenentatge permanent