Acció formativa del BAF
Estratègies per la creació de comunitats col·laboratives
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
Entorn virtual d'aprenentatge
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació + en línia
Durada:
26.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   6.00 h
| Treball en línia   20.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
22
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Ampliar la perspectiva sobre el treball col·laboratiu i comunitari.
· Aproximar-se a la pròpia realitat social utilitzant eines per identificar agents comunitaris i analitzar les seves relacions.
· Analitzar l'estat de salut de la participació en el projecte propi i aplicar estratègies per involucrar les persones que hi assisteixen.

Continguts
· Repte 1. El sociomapa. Descriurem un territori concret i detectarem els principals agents socials
· Repte 2. La participació. Explorarem els espais de participació que té la ciutadania dins del servei i realitzarem una proposta de millora.
· Repte 3. La gestió comunitària. Analitzarem les potencialitats i els límits de la gestió comunitària aplicats al projecte d'anàlisi
· Repte 4. L'arquitectura comunitària. Crearem una proposta d'arquitectura comunitària que inclogui: un possible repte social a treballar, els agents del territori amb els quals podem col·laborar, i una possible estructura de participació interna que ens sigui favorable.
Metodologia d'impartició
Es treballa en una entorn virtual d'aprenentatge.
· Es realitzen tres sessions síncrones de 2h per videoconferència. Total de 6 hores. La primera situa el curs i fa una aproximació als continguts que es desenvoluparà. La segona situa i explica com s'ha de treballar l¿arquitectura comunitària i permet consolidar els equips que han de fer el repte 4.
La tercera permet compartir les produccions realitzades per l¿alumnat i tancar el curs.
El treball síncron és de 20h. S¿han de resoldre 4 reptes de manera individual. Cadascú dura 5h.
El mètode de treball és progressiu. És un work in progress on construirem un coneixement pràctic que ens permeti arribar a la teoria a través de l'acció. Resoldre un repte ens donarà la base per resoldre el següent. Cada repte comptarà amb: una descripció, els objectius d'aprenentatge, els materials de consulta per llegir o veure un document guia amb estratègies i una proposta de passos per superar-lo els elements que es tenen en compte per a l'avaluació materials per aprofundir i inspirar
Metodologia d'avaluació
Assistència 100% i producte de treball (Pla docent)
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials