Acció formativa del BAF
Gestió eficaç en la recepció multicanal de l'usuari de serveis socials
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
· No s'exigeixen requisits per cursar l'acció formativa
· Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d'aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació
Durada:
15.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   15.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

. Incorporar comportaments d'excel·lència i eficiència en el servei personal, virtual i telefònic a la recepció de l'usuari.
. Entendre la comunicació humana com una habilitat orientada a compondre, descodificar i transmetre missatges amb precisió, capacitat de discutir i persuasió.
. Conèixer quin tipus de canal és el més adequat en funció del tipus de consulta i per què
. Millora de les transaccions de comunicació a recepi

. Millorar la capacitat de donar orientació a l'usuari sobre l'ús d'aplicacions
. Minimitzar el efecte de las barreres comunicatives i prevenir possibles conflictes
. Potenciar la relació d'ajuda des del format de contacte virtual, telefònic i directe

Continguts
1.Atenció a persones vs. Atenció no presencial: Característiques.
2.Maneig eficaç de las expectatives en la recepció
3.Indicacions para la recepció eficaç de consultes
4.Coordinació amb altres membres de l'equip assistencial.
5.Fases d'atenció: enquesta i gestió de consultes
6.Gestió de la comunicació en entorn telemàtic: videotrucada i correu electrònic
7.Manejo eficaç en la resolució de incidències / reclamacions
8.Productes alternatius i de suport a la comunicació augmentativa
9.Tècniques de contenció verbal per a usuaris en crisi
10. Atenció telemàtica durant la crisi de la COVID-19
Metodologia d'impartició
Cada sessió aplica una metodologia eminentment pràctica i experimentada, basada en exercicis de joc de rol i deliberació, recolzada per marcs teòrics d'evidència científica i models d'èxit.
A partir de situacions problemàtiques específiques, experiències de la vida quotidiana exposades pels mateixos participants, els continguts s'aborden i apliquen diverses tècniques per analitzar-los i buscar solució.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport operatiu Serveis de benestar social Treballador familiar Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials