Acció formativa del BAF
Gestió emocional en l'atenció sociosanitària
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial
Durada:
12.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
18
| Màxim  
20
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Definir el concepte d'intel·ligència emocional, ingredients necessaris per desenvolupar-la.
· Adquirir eines i recursos per desenvolupa la intel·ligència emocional per tal d'aconseguir gestionar positivament les emocions.
· Mantenir-se amb una actitud de serenitat per tal de relacionar-nos i comunicar amb empatia i assertivitat, davant de persones amb actitud agressiva o conflictiva.
· Elaborar i incorporar en la pràctica quotidiana recursos i tècniques de regulació emocional des de l'àmbit mental, emocional i físic.

Continguts
1. Què és la intel·ligència emocional i les etapes per millorar aquesta competència: autoconeixement emocional, automotivació, coneixement dels altres per tal de relacionar-nos amb empatia i assertivitat.
· La intel·ligència emocional. Nocions bàsiques.
· Les emocions bàsiques i la seva repercussió psicosomàtica: estrès positiu/negatiu.
· La intel·ligència emocional i les etapes per millora aquesta competència.
· La intel·ligència emocional: Intrapersonal (autoconeixement emocional i automotivació).
· Interpersonal (comunicació assertiva i empàtica).

2. L'actitud del/de la professional davant de situacions conflictives en l'atenció a l'usuari.
· Les conductes viscerals o conflictives. Funcionament del cervell amb reaccions desbordades.
· Ingredients fonamentals per mantenir una actitud de serenitat davant d'actituds negatives i irrespectuoses.

3. Estratègies i tècniques de regulació emocional des de l'àmbit mental, emocional i físic.
· Gestió emocional i comunicació assertiva.
· Gestió emocional des de l'àmbit mental.
· Gestió emocional des de l'àmbit físic.
· Recursos per a la millora del benestar personal.
Metodologia d'impartició
La metodologia serà participativa, dinàmica i pràctica
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport operatiu Serveis de benestar social Auxiliar geriatria Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Infermer Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials