Acció formativa del BAF
Horizon Europe: oportunitats per als ens locals
Àmbit promotor de la formació:
Direcció de Relacions Internacionals
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial + videoformació
Durada:
8.00 h
| Presencial   4.00 h
| Videoformació   4.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
30
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Descriptor:
Objectius

· Conèixer què és el programa Horizon Europe i l'arquitectura del programa, així com les peculiaritats respecte a altres programes europeus. Aprendre a cercar les convocatòries i llegir els plans de treball del programa Horizon Europe.
· Disposar de recomanacions per a la preparació de la sol·licitud de proposta de projectes (tant com a soci o com a líder) i què cal tenir en compte mitjançant exemples i recomanacions pràctiques.
· Entendre els aspectes bàsics d¿una proposta de projecte Horizon Europe i el formulari de presentació: objectius, resultats, estructuració en paquets de treball i el pressupost.

Continguts
· Horizon Europe en les prioritats UE i el Marc financer pluriennal (2021-2027).
· Aspectes clau i llenguatge específic dels programes Horizon.
· Identificació d¿elements clau a les convocatòries i plans de treball d¿Horizon Europe.
· Principals diferències respecte altres fons europeus competitius.
· Exemples projectes locals (no provincials) finançats.
· Cicle de vida dels projectes Horizon Europe.
· Anàlisi de capacitats internes, necessitats externes.
· Rol de l¿entitat en el projecte: líder o soci.
· Lectura de call topic i work plans.
· Cerca de partenariat.
· Definició i planificació de projecte (Application form, paquets de treball, objectius, resultats i pressupost).
· Experiència real d¿un municipi de la província de Barcelona.
Metodologia d'impartició
La metodologia utilitzada consisteix en una presentació de caràcter teòric realitzada per part de la persona formadora amb un suport visual per facilitar l'explicació. La persona formadora fomentarà la participació dels assistents.També es presentarà un cas real de projecte que serveixi d'exemple.
Metodologia d'avaluació
Assistència
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Comandament executiu Transversal Cap secció Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Comandament executiu Transversal Cap servei Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Comandament operatiu Transversal Cap negociat Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Comandament operatiu Transversal Cap unitat Planificació, organització i avaluació de serveis públics
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic consum Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic cultura Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic diversitat/civisme/convivència/igualtat Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic educació Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic esports Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic joventut Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic salut pública Aprenentatge permanent
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic comerç Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic promoció econòmica Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de desenvolupament econòmic Tècnic turisme Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic cooperació/relacions internacionals Orientació de servei a la ciutadania