Acció formativa del BAF
Intel·ligència emocional per a professionals de serveis socials
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
­ No fan falta requisits ni coneixements previs.
- Es requereix que els participants tinguin la càmera activada durant tota la sessió. Aquesta mesura permet assegurar una experiència d¿aprenentatge més interactiva i efectiva.
Modalitat:
Curs
Canal:
Videoformació
Durada:
18.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   18.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

­ Identificar què són les competències emocionals i els beneficis que ens aporten­ Reconèixer les pròpies emocions i les dels demés. ­ Conèixer com poden influir les emocions a la feina­ Saber què és la gestió emocional­ Practicar estratègies i recursos per regular millor les meves emocions­ Identificar les meves qualitats positives ­ Aprendre com puc cuidar l'autoestima­ Distingir els elements essencials de la comunicació empàtica­ Conèixer alguna de les tècniques d'assertivitat­ Identificar elements bàsics que incideixen en un clima laboral positiu­ Reconèixer com influeix el contagi emocional en les relacions interpersonals i en el clima laboral

Continguts
­ Les competències emocionals: Què és ser emocionalment intel·ligent.­ Les emocions: Què són i com influeixen a la nostra vida personal i professional?­ Percepció i identificació de les emocions pròpies i les dels demés­ Gestió emocional: Què és i quines estratègies i recursos poden ajudar-nos ­ Autoestima i qualitats positives­ Autonomia emocional, autoeficàcia i contagi emocional­ Empatia­ Assertivitat­ Benestar emocional
Metodologia d'impartició
La metodologia és eminentment activa i pràctica. Es fa una introducció conceptual, per passar a la pràctica d'activitats i exercicis diversos, tant individuals com grupals. S'utilitzen dinàmiques grups de discussió, casos pràctics, exercicis d'autoregistr
Metodologia d'avaluació
El requeriment per superar el curs és l'obligatorietat de l'assistència als 100% de les sessions de videoformació
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials