En acabar l'acció formativa les persones participants han de ser capaces de:Conèixer principis bàsics de neurociència: com funciona el cervell i com es desenvolupa al llarg de la vida.Aprendre a identificar i comprendre la resposta d'estrAprendre a detectar les situacions i desencadenants relacionats amb la estrès. Comprendre la base neurobiològica de la resposta d'estrs. Comprendre des de la neurociència els comportaments i situacions de les persones que es troben en situació de vulnerabilitat i risc d'exclusió social. Fomentar d'evidència científica la influencia de la relació d'ajuda dels professionals d'àmbit social. Aprendre tècniques per afrontar situacions de tensió i d'estrès per a poder aplicar a un mateix i poder explicar als usuaris de serveis socials. Aprendre a viure amb major benestar i qualitat de vida.
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Suport operatiu | Serveis de benestar social | Treballador familiar | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Educador social | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Psicòleg | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Tècnic infància/família/gent gran/inclusió | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Treballador social | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |