Acció formativa del BAF
Suport per a l'elaboració dels Plecs per a la contractació del servei d'ajuda domiciliària
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
Professionals de l'àmbit de serveis socials que han de desenvolupar els Plecs de condicions tècniques del SAD.
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial
Durada:
25.00 h
| Presencial   25.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

. Conèixer el marc jurídic per a la contractació dels serveis en el sector públic, en concret del SAD.
. Abordar el model de SAD com a base per a la contractació
. Conèixer els conceptes bàsics de l'elaboració del pressupost i el càlcul de costos per establir preu/hora.
. Conèixer els criteris per a l'adjudicació del servei i seguiment de l'execució del contracte de SAD Abordar els imprevistos en els Plecs

Continguts
. Marc jurídic vigent: per conèixer les diferents formes de gestió del servei públic així com de la seva contractació. Es presenta el marc de contracte adequat per a la gestió del SAD; l'expedient de contractació; els plecs de clàusules administratives particulars; els criteris de solvència tècnica i econòmica; el procés de licitació i l'IVA en el SAD.
Model de SAD: per a l'elaboració dels plecs de condicions tècniques cal definir el model de gestió del SAD i les característiques de la prestació a cada ens local, incloent la definició de les activitats i els perfils professionals per desenvolupar-les; l'organització del servei, i el procés de prestació del servei amb els requeriments de cada procés inclòs en el contracte.
. Planificació econòmica del SAD: definició del preu/hora, l'estructura dels costos del servei, incloent el càlcul del cost hora del personal directe (cost variable), dels costos fixos, dels costos de les millores, de la coordinació tècnica i el benefici d'empresa.
. Adjudicació del contracte: s¿identificaran els elements adients per a la valoració dels criteris objectius i els sotmesos a judici de valor així com els elements per al seguiment de l'execució del contracte.
. Anàlisi sobre l'adaptació dels serveis davant circumstàncies especials sobrevingudes: la pandèmia per la COVID-19.
Metodologia d'impartició
La metodologia del curs serà mixta: aportacions teòriques i conceptuals, d'una banda, i d'aplicació pràctica, de l'altra. Per tal que prevalgui l'orientació aplicada i donar resposta a les necessitats de les persones participants, es demanarà que aportin la seva expertesa per a l'intercanvi amb altres professionals així com casos concrets per al debat/consulta i documentació de referència per compatir a l'aula. L'última sessió es dedicarà a reflexió i debat sobre els aprenentatges obtinguts en la gestió del servei durant la pandèmia que haurien de ser incorporades als plecs del SAD del futur. El curs seguirà les pautes de la Guia per a l'elaboració de plecs de contractació del Servei d'Ajuda Domiciliària, Diputació de Barcelona 2020.
Metodologia d'avaluació
100 % d'assistència a les sessions impartides per videoconferència. Elaboració d'un treball consistent en un esbós d'un plec de condicions tècniques.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic contractació/compres Contractació administrativa
Tècnic especialista Serveis de suport intern Tècnic jurídic Contractació administrativa