Acció formativa del BAF
Tècniques de PNL per desenvolupar l´eficiència professional als serveis socials
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
Curs
Canal:
Presencial + en línia
Durada:
22.00 h
| Presencial   16.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   6.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’aprofitament
Descriptor:
Objectius

1. Observar la seva realitat professional des de la perspectiva de les creences (pressuposicions bàsiques) de la PNL.
1.1. Contrastar les pressuposicions bàsiques de la PNL amb les seves pròpies creences sobre l'entorn professional i el món.
1.2. Identificar quina seria la utilitat de l'aplicació de les pressuposicions bàsiques de la PNL en la pròpia realitat professional.
2. Aplicar diverses eines metodològiques per abordar el canvi professional.
2.1. Formular objectius seguint els paràmetres explicats.
2.2. Aplicar tècniques de consecució d'objectius (POPS i Pont al futur).
2.3. Aplicar els coneixements adquirits per detectar les pròpies creences limitants i practicar la seva substitució per altres més possibilitadores.
3. Aplicar continguts de PNL en comunicació i empatia.
3.1. Distingir entre els dos tipus de comunicació: verbal i no verbal, i els components de cadascuna d'elles.
3.2. Detectar les claus VAC en l'interlocutor (verbals i no verbals).
3.3. Abordar l'empatia des de diferents enfocaments (verbal, no verbal, profund).
3.4. Fer preguntes útils

4. Proporcionar eines de gestió de les emocions des de la PNL

Continguts
1. Acostament i context de la PNL
1.1. Què és, per a què ens és útil i d'on prové la PNL
1.2. Pressuposicions bàsiques de la PNL
1.3. Fisiologia: com és el nostre cervell (hemisferis, flexibilitat)
2. Formulació d'objectius
2.1. Paràmetres per a una correcta formulació d'objectius
2.2. Tècniques per facilitar la consecució d'objectius: POPS i Pont al futur
3. El canvi i la PNL
3.1. Definició de canvi: implicacions i actituds
3.2. Creences relacionades amb el canvi: limitants i possibilitadores
3.3. Nivells neurològics: relació entre creences i conductes
4. Comunicació i PNL
4.1. Definició de comunicació
4.2. Components de la comunicació
4.3. Sistemes representacionals: VAC
5. Empatia i PNL
5.1. Definició d'empatia i la seva utilitat en la comunicació
5.2. Empatia i rapport des d'un enfocament de PNL
6. Les bones preguntes
6.1. Introducció al metamodel
6.2. Preguntes que obren possibilitats enfront de preguntes que limiten la perspectiva
7. Com gestionar les emocions en el dia a dia: eines.
8. Pla d'acció per integrar els coneixements a la realitat professional
Metodologia d'avaluació
Els participants treballaran a llarg de l'acció formativa un Pla d'acció individual que s'haurà de lliurar a l'aula virtual.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials