1. Observar la seva realitat professional des de la perspectiva de les creences (pressuposicions bàsiques) de la PNL.
1.1. Contrastar les pressuposicions bàsiques de la PNL amb les seves pròpies creences sobre l'entorn professional i el món.
1.2. Identificar quina seria la utilitat de l'aplicació de les pressuposicions bàsiques de la PNL en la pròpia realitat professional.
2. Aplicar diverses eines metodològiques per abordar el canvi professional.
2.1. Formular objectius seguint els paràmetres explicats.
2.2. Aplicar tècniques de consecució d'objectius (POPS i Pont al futur).
2.3. Aplicar els coneixements adquirits per detectar les pròpies creences limitants i practicar la seva substitució per altres més possibilitadores.
3. Aplicar continguts de PNL en comunicació i empatia.
3.1. Distingir entre els dos tipus de comunicació: verbal i no verbal, i els components de cadascuna d'elles.
3.2. Detectar les claus VAC en l'interlocutor (verbals i no verbals).
3.3. Abordar l'empatia des de diferents enfocaments (verbal, no verbal, profund).
3.4. Fer preguntes útils
4. Proporcionar eines de gestió de les emocions des de la PNL
1.1. Què és, per a què ens és útil i d'on prové la PNL
1.2. Pressuposicions bàsiques de la PNL
1.3. Fisiologia: com és el nostre cervell (hemisferis, flexibilitat)
2. Formulació d'objectius
2.1. Paràmetres per a una correcta formulació d'objectius
2.2. Tècniques per facilitar la consecució d'objectius: POPS i Pont al futur
3. El canvi i la PNL
3.1. Definició de canvi: implicacions i actituds
3.2. Creences relacionades amb el canvi: limitants i possibilitadores
3.3. Nivells neurològics: relació entre creences i conductes
4. Comunicació i PNL
4.1. Definició de comunicació
4.2. Components de la comunicació
4.3. Sistemes representacionals: VAC
5. Empatia i PNL
5.1. Definició d'empatia i la seva utilitat en la comunicació
5.2. Empatia i rapport des d'un enfocament de PNL
6. Les bones preguntes
6.1. Introducció al metamodel
6.2. Preguntes que obren possibilitats enfront de preguntes que limiten la perspectiva
7. Com gestionar les emocions en el dia a dia: eines.
8. Pla d'acció per integrar els coneixements a la realitat professional
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Educador social | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Psicòleg | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Tècnic infància/família/gent gran/inclusió | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |
Tècnic especialista | Serveis de benestar social | Treballador social | Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials |