L’educació inclusiva és un tema de caràcter polític que gira al voltant del projecte de la societat en la qual volem viure. Com a agents educatius de primer ordre, per si mateixos o en col·laboració amb altres agents, els municipis en formen part. En parlar d’educació inclusiva, l’autor es refereix a tot l’alumnat, sense exclusions, ni restriccions, ni eufemismes. Per això, abordar el dret a l’educació inclusiva comporta un procés de transformació educativa (i social) molt difícil, que durarà temps i que suposarà un gran esforç.
Aquest Destil·lat tracta els dilemes i riscos que es plantegen en l’educació inclusiva, així com quin ha de ser el paper dels ajuntaments, proposant la creació d’una cultura col·laborativa al territori, i un seguit de tasques que els municipis poden engegar.
Autor: Gerardo Echeita Sarrionandia.
La col·lecció Destil·lats d’Educació està formada per materials de consulta que ofereixen una síntesi de continguts relacionats amb l’aplicació de les polítiques educatives municipals.