Aquest Destil·lat aborda la relació entre els centres escolars i els serveis d’educació amb les famílies, analitza els principals problemes que sorgeixen en aquesta relació i en descriu els elements positius. L’autor apunta també diferents elements per a la reflexió, alhora que formula un seguit de propostes de millora com, per exemple, facilitar l’adaptació dels infants a l’Escola bressol i a P3, endegar projectes de “Famílies o mares enllaç” per als col·lectius amb més dificultats de comunicació en el marc escolar, o millorar el suport de l’ajuntament a les famílies en les diferents transicions.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 9 d’aquesta col·lecció.
Autor: Jordi Collet. Sociòleg, educador social, i professor titular de sociologia de l’educació a la Universitat de Vic. Punt 1: resultat del treball en grup realitzat en el marc de la Tarda de regidors d’educació: “La participació de les famílies a les escoles”
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Comandament executiu | Serveis d'acció ciutadana | Director centre educatiu | Organització i gestió de centres docents de titularitat municipal |
Tècnic especialista | Serveis d'acció ciutadana | Tècnic educació | Organització i gestió de centres docents de titularitat municipal |
Recursos relacionats
- Recurs formatiu
L’educació inclusiva és un tema de caràcter polític que gira al voltant del projecte de la societat en la qual volem viure. Com a agents educatius de primer ordre, per si mateixos o en col·…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
La neurociència, com altres disciplines que formen les ciències de l’aprenentatge, pot suscitar que les decisions en el camp educatiu es basin en l’evidència científica i no en opinions, modes o…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Les escoles d’educació especial atenen infants amb greus problemes de salut i amb unes necessitats de cures especifiques, que han de ser cobertes, en la major part dels casos, per personal no…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
El trastorn de l’espectre de l’autisme (TEA) és un trastorn neurològic crònic que afecta la percepció i el processament de la informació, caracteritzat pels dèficits persistents en comunicació i…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
L’educació emocional és una eina ideal per potenciar les característiques individuals per al desenvolupament de la personalitat saludable. També és un element fonamental dins dels entorns…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Els ens locals són els responsables de la gestió dels centres educatius de la seva titularitat; també poden ser responsables dels serveis escolars de menjador dels centres docents públics d’…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDFNou - Recurs formatiu
Aquest Destil·lat exposa com l’absentisme escolar, entès com l’absència reiterada d’un alumne o una alumna a l’escola, és una vulneració extrema del dret a l’educació i com la prevenció de l’…
Col·lecció:Destil·lats d’EducacióTipus de recurs:ManualFormat:PDF - Recurs formatiu
Aquesta Càpsula formativa estableix que saber comunicar-se ajustant el missatge al que cada família necessita és una de les claus per acompanyar-les.
Les Càpsules formatives d’Educació de la…Col·lecció:Càpsules formatives en Educació. #Format a casa.Tipus de recurs:PonènciaFormat:Vídeo